FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Och igen, lysande inlägg av EvaF, som vanligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag har aldrig försvarat något i detta fall. Mitt inlägg var till för att nyansera och korrigera felaktigheter som skrev här. Jag tar fult ansvar för mina kunder, men detta var inte min kund. Sen har vi helt helt olika syn på vad som är katastrof. För mig är katastrof tsunamin 2004, jordbävningen I Japan 2011 o dyl. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är alltid bekvämt att skylla på en leverantör... Dock kan jag tycka själv att man ibland även har lite eget ansvar.
T.ex. så påminner Trafikverket inte mig när det är dags att besiktiga bilen (som ska göras en gång om året och dessutom under en viss specifik period som man får ta reda på själv), utan det får jag snällt komma ihåg själv och missar jag det så är det förbjudet att bruka bilen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är ju lite det vi webbhotell har som konkurrensmedel, att leverera tjänster som underlättar för kunderna och på så sätt få den kunden att komma till just vårt webbhotell. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har läst vad du skrivit och förstår händelseförloppet och det det hela är väl snarast en liten varningsflagga för de som beställer snapback av frisläppta domäner. Dvs att domänerna defacto registreras på "NN" hos den registrar som lyckas snappa domänen. Ett ägarbyte kan sedan ske till den egentliga beställaren, men inget byte av registrar de 2 första månaderna, då domänen är registrarlåst under 60 dagar. Jag kan nog anse att du, Arne har rätt i att det inte är mer än en nedsläckt domän under en tid (obs - ej i karantän, utan domänen har varit deaktiverad). Och nu har jag förvisso inte läst in mig i dina avtalsvillkor, men känner till en stor mängd registrarer som ålägger registranten att själv förnya innan förfallodag och där de tar ut återaktiveringskostnad på ca 10*årsavgift om domänen hinner släckas. Rutin- och registreringsmässigt, så finns det BETYDLIGT värre saker som skett/sker av andra registrarer som svenska registranter använder sig av.. Nu har det löst sig på det sätt som registranten önskat och valt, så jag ser ingen anledning till att ta upp det mer.. Vad jag däremot aldrig kan acceptera, är ditt resonemang om att du inte ser: en registrant till ett domännamn som administreras av dig/din registrar som en kund!? Det är för mig fullkomligt nonsens! Innehavaren till ett domännamn som administreras av dig ÄR din kund - BASTA! Sen om det är en betalande kund eller inte är inte relevant - ni har ett Kund/leverantörsförhållande som innefattar ansvar och skyldigheter från envar! Innehavaren blev din kund (och ansvar) i samma sekund som du blev registrar för innehavarens domän. Sedan kan jag bara hålla med Eva mfl. om vikten att hålla registrantdata uppdaterad och valid, och då kanske framförallt en fungerande e-mailadress eftersom jag vågar påstå att över 90% av kommunikation mellan registrar och registrant idag går den vägen - även fakturor/förnyelseerbjudanden etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |