FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det går ju att kontrollera uppgifter mot folkbokföringen också, det gör åtminstone Binero (vet dock inte om det används till detta syfte). Man får nästan räkna med att kontaktuppgifter inte är korrekta då och då, de företag som kan stoltsera med 100% korrekta kundregister är lätträknade
![]()
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Oftast lättare än att ringa skatteverket. Sen håller jag inte med på att detta hjälper. Jag har erfarenhet av att man inte når kunder trots att man har deras folkbokföringsadress eller motsvarande Jag har för närvarande två fall som ligger. Det ena är en privatperson som inte kan nås på folkbokföringsadressen. Det andra är en ideell förening (jag har orgnr) där de enda uppgifterna som finns är en c/o adress till en person som är avliden. Så det kan nog inte tillräckligt noga understrykas vad EvaF skriver om att hålla kontaktuppgifter uppdaterade. Det sista är inte giltigt i fallet med love.nu, där fanns kontaktuppgifter. Jag skulle naturligtvis varit mer aktiv, det är inget snack om det. Senast redigerad av aelander den 2012-11-27 klockan 15:30 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|