Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Blir sur för att jag drar in mail/domän pga. att hon dragit sig ur

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-27, 19:12 #21
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Be hon köpa den för 99kr, det är inte mer än rätt tycker jag. Om hon inte vill köpa den så är det bara att låta den gå ut.

Sen är det inte några stora summor. Så vill du göra ett snyggt "avslut" så ger du henne domänen.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 19:17 #22
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jonthee Visa inlägg
Ojoj, jag hade bett henne dra åt ***************
Generellt så är det väl detta som skiljer en god företagsledare/ansvarig från de som aldrig lär komma speciellt längre än att vara anställd och endast sköta sina åtaganden gentemot sin arbetsgivare (eller kanske tom, bli avskedad).

Man kan som ansvarig aldrig be någon dra åt skogen, man måste agera på bästa möjliga sätt och inte skapa onödiga konflikter, och om man sedan förbättrar sina avtal med kommande medhjälpare så blir det ju aldrig akuellt att man ska hålla på sin "principsak" så att någon inte utnyttjar en igen.

Dvs avsluta på rätt sätt, var beredd att göra eftergifter och skapa inte fiender i onödan även om du har rätt, för det ju ofta ens eget fel då man inte har reglerat saker i avtal osv. och lär av misstagen och skapa bättre avtal och förutsättningar för att det inte ska bli konflikter och problem i framtiden.

Senast redigerad av Danielos den 2011-03-27 klockan 19:19
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 19:19 #23
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Feb 2005
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasJohansson Visa inlägg
Be hon köpa den för 99kr, det är inte mer än rätt tycker jag. Om hon inte vill köpa den så är det bara att låta den gå ut.

Sen är det inte några stora summor. Så vill du göra ett snyggt "avslut" så ger du henne domänen.
Jag håller med om detta.
Hon får helt enkelt betala för den.
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 19:23 #24
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
Jag håller med om detta.
Hon får helt enkelt betala för den.
För att vinna vad? 99kr mot att ha skapat ännu en större fiende?
Oläst 2011-03-27, 20:18 #25
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2010
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
För att vinna vad? 99kr mot att ha skapat ännu en större fiende?
Enligt mig är det en principsak. Vad jag förstått så fick hon utnyttja domänen i samband med bloggtjänsten, nu har hon valt att lämna bloggtjänsten men vill fortfarande utnyttja domänen. Hon får då köpa domänen för den kostnad som TS har lagt ner på domänen. Bara för att hon är en "bloggkvinna" ska hon inte förvänta sig att få allt serverat på silverfat.
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 20:25 #26
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av oskarh Visa inlägg
Enligt mig är det en principsak. Vad jag förstått så fick hon utnyttja domänen i samband med bloggtjänsten, nu har hon valt att lämna bloggtjänsten men vill fortfarande utnyttja domänen.
Så uppfattar inte jag det, jag uppfattar det som att hon FICK domänen som tack eller som betalning, då hon hade bloggat på ett sätt som gynnade tjänsten.

Generellt handlar det inte om principer, eftersom inget avtal fanns, utan det är uppenbart att ett missförstånd har skett där båda parter är ansvariga för det inträffade. Henrik Lindberg lär vinna mer på att sträcka sig så långt han kan i detta missförstånd.

I professionella sammanhang fungerar det dåligt med barnens sätt att lösa saker: Är du dum mot mig så är jag dum mot dig
Sen att vuxna lindar in detta beteende med "det är ju en principsak" är ju en annan sak.

Senast redigerad av Danielos den 2011-03-27 klockan 21:01
Oläst 2011-03-27, 22:25 #27
jonthee jonthee är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
Medlem

Citat:
Generellt så är det väl detta som skiljer en god företagsledare/ansvarig från de som aldrig lär komma speciellt längre än att vara anställd och endast sköta sina åtaganden gentemot sin arbetsgivare (eller kanske tom, bli avskedad).

Man kan som ansvarig aldrig be någon dra åt skogen, man måste agera på bästa möjliga sätt och inte skapa onödiga konflikter, och om man sedan förbättrar sina avtal med kommande medhjälpare så blir det ju aldrig akuellt att man ska hålla på sin "principsak" så att någon inte utnyttjar en igen.

Dvs avsluta på rätt sätt, var beredd att göra eftergifter och skapa inte fiender i onödan även om du har rätt, för det ju ofta ens eget fel då man inte har reglerat saker i avtal osv. och lär av misstagen och skapa bättre avtal och förutsättningar för att det inte ska bli konflikter och problem i framtiden.
Jag har uppfattat det som att hBlogg.se är en GRATIStjänst!?, och att hBlogg-ansvarig startade igång en egen domän till en utav sina bloggare, för att helt enkelt vara "schyssta"?.

Att personen i fråga (bloggaren) sedan är otacksam och beskyller denna GRATIStjänst! (hBlogg.se) för en hel del saker är ju inte klokt!

Så vem i hel*ete ger efter för något sådant? Vad skulle kunna bli dålig publicitet för hBlogg.se om all fakta läggs fram? INGENTING!

Ingen företagsledning (riktig sådan, inga småföretag!) accepterar eller ger efter under liknande situationer, då kommer man ingen vart!

//Jonathan
jonthee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 22:29 #28
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Jag har uppfattat det som att hBlogg.se är en GRATIStjänst!?, och att hBlogg-ansvarig startade igång en egen domän till en utav sina bloggare, för att helt enkelt vara "schyssta"?.
Nja, så kan det vara, men jag får uppfattningen att hon fick domänen för att hon på något sätt bidrog.

Citat:
Att personen i fråga (bloggaren) sedan är otacksam och beskyller denna GRATIStjänst! (hBlogg.se) för en hel del saker är ju inte klokt!
Vet vi inte heller, vi vet inte alla fakta, vad vi vet är att vi har ett missförstånd/konflikt

Citat:
Så vem i hel*ete ger efter för något sådant? Vad skulle kunna bli dålig publicitet för hBlogg.se om all fakta läggs fram? INGENTING!
Handlar inte om att ge efter, utan mest att vara smart och göra det som är bäst.

Citat:
Ingen företagsledning (riktig sådan, inga småföretag!) accepterar eller ger efter under liknande situationer, då kommer man ingen vart!
Jo, jag och jag har kommit rätt långt.
Oläst 2011-03-27, 22:57 #29
Medlem

Medlem

Citat:
Nja, så kan det vara, men jag får uppfattningen att hon fick domänen för att hon på något sätt bidrog.

Vet vi inte heller, vi vet inte alla fakta, vad vi vet är att vi har ett missförstånd/konflikt

Handlar inte om att ge efter, utan mest att vara smart och göra det som är bäst.

Jo, jag och jag har kommit rätt långt.
Hej igen!

Jag vill först klargöra, föregående inlägg var inget personligt påhopp på dig, jag kan ha formulerat mig så när jag läser nu i efterhand, ursäkta.

Som du dock ser så har jag helt olika åsikter gentemot dig, och även om frasen "Kunden har alltid rätt" bör följas i de flesta affärssammanhang så tycker jag att man borde böja på den gränsen lite ibland, beroende på vad det gäller.

Men men, det är väl mest jag som tycker så i just detta sammanhanget..

Mvh
Jonathan
jonthee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 23:06 #30
Danieloss avatar

Danieloss avatar

jonthee, uppskattar din ursäkt, men det är ingen fara, det är naturligt att reagera som du gör, jag själv reagerar ofta på liknande sätt, men jag försöker ofta att inte låta mina reaktioner gå ut över mitt förstånd att göra det bästa. Det viktiga här är att Henrik Lindberg väljer att göra vad han tycker är bäst utifrån de tips och tankar vi har givit och sedan stå för detta.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017