Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

SERP, blir inte klok

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-12, 20:39 #21
Richie72 Richie72 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Medlem

Det konstiga tycker jag är att om man söker på bing så ligger jag etta och tvåa och länken som är etta på google.se finns inte ens med i sökresultatet.
Yahoo där ligger jag etta (och googles etta finns inte).

Jag tror personligen att google av någon anledning ogillar min sida. Jag förstår inte varför men något är det för ingen av de andra sidor är fokuserade helt på min produkt. Tror tyvärr att jag måste byta butikslösning.
Richie72 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 15:59 #22
Magnus500s avatar
Magnus500 Magnus500 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2007
Magnus500 Magnus500 är inte uppkopplad
Medlem
Magnus500s avatar

Reg.datum: May 2007
Jag skulle vilja påstå att din startsida är välbyggd för att ranka på just stödstrumpor, det är inte där problemet ligger. Det här resultatet får du i vårt verktyg, ett mkt bra resultat på on pagen: http://www.sokmotorkonsult.se/verkty.../E.AFxWHDA5U_/

Länkarna du har däremot är rent av spammiga, jag pratar om footerlänkar från porrfilms-sidor på fel språk, finska länkkataloger etc. Jag skulle hellre säga att det är ett under att du lyckas hålla en så bra position som du gör och tror inte att det långsiktigt kan hålla med den typen av länkar.

Anledningen till den bra placeringen i Bing är att Bing inte klarar av att ha lika bra filter för hantering av spam som Google, den är inte lika känslig alltså och därmed får du i Bing nytta av dina porrlänkar till skillnad från i Google där de helt enkelt sorteras bort och inte räknas.

Konkurrenten har å andra sidan bra länkar, t ex från svenska myndigheter. Tycker inte det är det minsta konstigt att den rankar bättre.
Magnus500 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-27, 14:24 #23
rigust rigust är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2007
rigust rigust är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2007
Hej,

butik21.com är inte pekat till Textalk Webshop. Därför får du problem. Lägg en 301:a på butik21.com till www.butik21.com

Rikard
rigust är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-18, 15:41 #24
Mahadevaa Mahadevaa är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2010
Mahadevaa Mahadevaa är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2010
Vill bara passa på att säga att din tjänst är riktigt häftig Magnus.
Mahadevaa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-23, 00:39 #25
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus500 Visa inlägg
Länkarna du har däremot är rent av spammiga, jag pratar om footerlänkar från porrfilms-sidor på fel språk, finska länkkataloger etc. Jag skulle hellre säga att det är ett under att du lyckas hålla en så bra position som du gör och tror inte att det långsiktigt kan hålla med den typen av länkar.
Jag brukar ibland tumma på relevansen och tänka att en länk är bättre än ingen länk alls. Men när det kommer till rena porrsifor och irrelevanta länkkataloger så är det bara dåligt. Skadar det inte rankingen så är det definitivt en förlust i arbetstid man kunde lagt på att skaffa bra inlänkar.

Så här skulle jag vilja ranka länkaden webbplatser:
1. Sajter med relaterat innehåll och hög pagerank (PR4 och högre)
2. Sajter med relaterat innehåll
3. Sajter med hög pagerank (PR4 och högre) och bra innehåll
4. Innehållsrika sajter (dock orelaterat) oavsett pagerank
5. Helt orelaterade sajter med låg pagerank
6. Sajter med lite innehåll (< 5 sidor)
7. Länkkataloger (samt vissa länksidor)

I denna lista använder jag pagerank till viss del som ett mått på trust. Hög PR brukar jag tolka som ett tecken på hög trust.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-02, 18:16 #26
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus500 Visa inlägg

Anledningen till den bra placeringen i Bing är att Bing inte klarar av att ha lika bra filter för hantering av spam som Google, den är inte lika känslig alltså och därmed får du i Bing nytta av dina porrlänkar till skillnad från i Google där de helt enkelt sorteras bort och inte räknas.

Konkurrenten har å andra sidan bra länkar, t ex från svenska myndigheter. Tycker inte det är det minsta konstigt att den rankar bättre.
Tack för bra svar. Jag har sagt upp avtalet med de företag som jobbar med länkar så porrlänkarna borde försvinna snart. Jag har åkt ner i Bing så de har väl gjort någon typ av korrigering där också.

De finska länkkatalogerna länkar förhoppningsvis till www.butik21.com/fi och är registrerade för min räkning.

Hur hittar jag min konkurrents inlänkar från myndigheter?
Richie72 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017