FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Jag kanske uttryckte mig lite hårt, ursäkta isåfall. Min sajt har 416 inlänkar från andra sidor på Yahoo, konkurrenten som ligger två i serpen har 23. Min sajt har 40 länkar på Google och konkurrenten har 0. Men antagligen är någon klassad som riktigt hög hos konkurrenten samt en klockren ankartext. Men man får se det positivt, konkurrensen torde inte vara hård, bara att jobba vidare mot toppen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kolla även upp värdet på dina länkar, samt om alla länkarna kommer från olika domäner. 400 länkar är inte svårt att få om man räknar sitewide-länkar. Men de har långt ifrån samma väde som 400 länkar från olika domäner. Att konkurrenten har så få länkar på Google kan tyda på att sajten inte har så många länkar totalt. Därför väljer Google att inte visa några alls. Detta styrks av att Yahoo säger att de har 23 länkar. Det räcker nog att konkurrenten har 1-2 länkar från sajter med riktigt hög trust för att de ska slå värdet på dina. Om så är fallet kan det vara extra viktigt att du försöker få en länk från en sajt med hög trust. Hög PR kan vara en indikation på hög trust. Jobba även med länktexter i de kommande länkbytena. Se till att du har det exakta sökordet eller den exakta sökfrasen i säg de tio nästkommande inlänkarna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|