FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tycker också det är konstigt att Loopia envisas med att förnya domäner vars fakturor inte betalats. Det hade väl varit jättesmidigt om man bara kunde skita i att betala dem, istället för att vara tvungen att kontakta Loopia varje gång man vill makulera en sådan faktura. Vissa ser det säkert som en bra säkerhetsåtgärd, så att man inte glömmer betala en domänförnyelse. Men... om dessa domäner nu är så viktiga så håller man väl koll på när de ska betalas och fakturor som kommer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Loopia förnyar väl inte rent generellt alla domäner som man inte betalar utan endast de som hör till ett webbhotellkonto? Eller har det ändrats?
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-12-10 klockan 12:50 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
Domänen jag förnyade, som fortfarande står som expire date 2009-12-01 i whois, är numera uppdaterad till "förfaller okänt" i Loopias kontrollpanel.
Edit: De har tagit bort den lilla gröna symbolen att det är Loopia som sköter förnyelse av denna domän. Detta trots att Loopia står som registrar för domänen. Kan de verkligen göra såhär? Jag har tom ett kvitto från Loopia där det står att de mottagit betalning för domänen tom 2010-12-01. Senast redigerad av Anders Larsson den 2009-12-10 klockan 12:33 Anledning: Mer info |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
|
Nu har Loopia kontaktat mig genom WN och löst problemet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm, nu har min .com-domän som hade expiration date den 12:e passerat datumet, men enligt whois är förfallodatumet fortfarande 2009-12-12 och på Loopias kundzon står det angivet förfaller: "Okänt"... får väl se vad som händer under närmaste vecka, om den blir förnyad..
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Citat:
I mitt fall hade de tagit bort min domän och även om de var registrar tyckte de inte att de hanterade betalning längre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Du hade kontaktat dom tidigare men de brydde sig inte förrän du skrev på WN?
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Citat:
De påstår att det beror på att domänen tagits bort från mitt dns-konto och sedan lagts till. Jag köper inte riktigt det, eftersom jag fick en faktura, loggade in på mitt konto och betalade fakturan via kort, direkt i deras system. Det har dock varit lite strul med domänen, som skulle varit överlåten (och därmed betalats av nya ägaren), och jag betalade den några dagar efter förfallodatum. Det skulle däremot inte vara orsaken till problemet. Man kan ju tycka att det inte borde att gå att betala och få kvitto på en domän, om de sen inte hanterar den. Och det "ska" inte heller gå ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det något sätt att få fram expiredate för .eu, eller på något sätt bekräfta att domänen har blivit förlängd? På eurid.eu har jag bara hittat registreringsdatum och senast-ändrad-datum. Man vill ju gärna kontrollera själv att domänerna verkligen blir förlängda, och kanske speciellt när man har dem hos Loopia.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|