Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Förnyelse Loopia

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-14, 14:47 #1
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
Hmm, nu har min .com-domän som hade expiration date den 12:e passerat datumet, men enligt whois är förfallodatumet fortfarande 2009-12-12 och på Loopias kundzon står det angivet förfaller: "Okänt"... får väl se vad som händer under närmaste vecka, om den blir förnyad..


Citat:
Ursprungligen postat av danneskjold Visa inlägg
Hej!

Är det någon som vet när Loopia genomför förnyelsen av ett domännamn? Jag har en .com-domän som förfaller den 12:e, och som är betald till Loopia, samt en .nu-domän som förfaller i början av januari som också är betald. Sedan betalningen för någon vecka sedan har förfallo-datumen fortfarande inte ändrats. Väntar Loopia med att förnya domänerna precis tills förfallodatumet inträder, eller bör jag vara orolig för att de missat förnyelserna?

(Jo, jag vet att jag kunde kontaktat kundtjänst, men jag tror det kan vara av allmänt intresse)
danneskjold är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-15, 12:57 #2
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av danneskjold Visa inlägg
Hmm, nu har min .com-domän som hade expiration date den 12:e passerat datumet, men enligt whois är förfallodatumet fortfarande 2009-12-12 och på Loopias kundzon står det angivet förfaller: "Okänt"... får väl se vad som händer under närmaste vecka, om den blir förnyad..
Det var samma sak som hände mig. Du kan titta under "aktiva produkter" och se om Loopia öht tycker att de hanterar betalningen.

I mitt fall hade de tagit bort min domän och även om de var registrar tyckte de inte att de hanterade betalning längre.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-15, 13:52 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Det var samma sak som hände mig. Du kan titta under "aktiva produkter" och se om Loopia öht tycker att de hanterar betalningen.

I mitt fall hade de tagit bort min domän och även om de var registrar tyckte de inte att de hanterade betalning längre.
Vad var orsaken till att de gjort detta? Känns ju lite märkligt om systemet agerar slumpmässigt på eget bevåg

Du hade kontaktat dom tidigare men de brydde sig inte förrän du skrev på WN?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-16, 01:41 #4
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Vad var orsaken till att de gjort detta? Känns ju lite märkligt om systemet agerar slumpmässigt på eget bevåg

Du hade kontaktat dom tidigare men de brydde sig inte förrän du skrev på WN?
Nej, jag hade inte tagit kontakt med dem, utan väntade och såg vad som hände. Jag hade koll via whois att domänen inte skulle försvinna.

De påstår att det beror på att domänen tagits bort från mitt dns-konto och sedan lagts till. Jag köper inte riktigt det, eftersom jag fick en faktura, loggade in på mitt konto och betalade fakturan via kort, direkt i deras system.

Det har dock varit lite strul med domänen, som skulle varit överlåten (och därmed betalats av nya ägaren), och jag betalade den några dagar efter förfallodatum. Det skulle däremot inte vara orsaken till problemet.

Man kan ju tycka att det inte borde att gå att betala och få kvitto på en domän, om de sen inte hanterar den. Och det "ska" inte heller gå
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-16, 08:42 #5
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Det var samma sak som hände mig. Du kan titta under "aktiva produkter" och se om Loopia öht tycker att de hanterar betalningen.

I mitt fall hade de tagit bort min domän och även om de var registrar tyckte de inte att de hanterade betalning längre.
Det har löst sig med min domän nu. Vet inte om Loopia kikade på det manuellt eller om det löste sig automatiskt. Domänen är iaf förnyad nu, så Loopia skött det hela utan värre bivärkningar än framkallande av oro
danneskjold är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017