Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Piratpartiet får ett mandat i europarlamentet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-08, 17:43 #11
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Det är ju bara inse, i en inrikespolitisk debatt kommer PP göra bort sig, något som även oerfarna förstagångsröstare kommer se, inte minst eftersom många av dom förstagångsröstarna är samma människor som då är drabbade av den kris vi lever i, med bl.a. massarbetslöshet bland ungdomar, en fråga (en av manymanmany...faktiskt alla, utom en) som PP inte har någon som helst lösning på, och inte ens är intresserade av att diskutera. I det läget tror jag att till och med dom som nu röstat på PP har förmåga att sätta saker i ett perspektiv.

PP hamnade ju i en extremt lycklig "våg" tack vare TPB rättegången, men också att krisen fortfarande inte slagit rot och konkret aktualiserat dessa (andra) frågor,men också tack vare det korta tidsspann som gått sen TPB rättegången. Jag tycker det varit idiotiskt att dom inte bjöd in PP i debatterna mer, bl.a. Agendas slutdebatt, dom enda som tjänade på det var PP själva.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-08, 18:25 #12
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar

Du menar att de kommer göra bort sig lika mycket som den borgliga regeringen gjort bort sig under den tid de varit vid makten?
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-08, 19:12 #13
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by elitasson@Jun 8 2009, 18:25
Du menar att de kommer göra bort sig lika mycket som den borgliga regeringen gjort bort sig under den tid de varit vid makten?
Vad syftar du på då?
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-08, 19:12 #14
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Hur har regeringen gjort bort sig menar du?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-08, 19:48 #15
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Dom har ju räddat oss rätt bra från denna kris? Hade vi följt vänsterns resonemang hade vi förlorat miljardbelopp i volvo och saab.
Utöver detta så sålde ju regeringen ut vin&sprit AB i rätt tid, vad tror du detta företaget är värt idag?

Plus att statsskulden har minskat rekordmycket på låg tid, nejdu, regeringen har gjort bra ifrån sig.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 01:18 #16
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Regeringen gjorde faktiskt bort sig i början av sin mandatperiod med olika ministerskandaler.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 08:52 #17
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Först och främst är det ju en jävla skillnad på att AGERA och göra bort sig (ungefär som det gamla ordspråket: hellre lyss till den sträng som brast, än att aldrig ha vågat spänna sin båge)...

Men jag kan inte se att någon som faktiskt har sett Christian Engström i något som kan kallas debatt inte förstår vad jag menar (och JAG tycker liksom inte man kommer undan med att säga "Jag kan ju ingenting, men dom jag representerar..." det ska jag säga nästa gång jag söker jobb "Nej jag kan inte så himla mycket (vilket iofs är sant, men normalt försöker jag dölja det efter bästa förmåga) men jag kan Googla..."

Men nu har dom ju sin plats (grattis till det förresten) det är väl bara utvärdera vad som hänt om 5 år, med den lönen och dom arvoden den representanten kan ta ut så kommer PP vara ett lönsamt företag för 5-6 personer under 5 år. Christian Engström kanske till och med kan betala tillbaka lite av dom pengar han gått ut och bett PP sympatisörer om. Kan vi gissa att PP absolut maximerar sin lön på alla sätt.
(blandar jag ihop CE och RF nu ber jag om ursäkt, dom gör ungefär samma på mig)
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 10:29 #18
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Medlem

Citat:
Är du arbetslös eller sjukskriven kan jag förstå ditt missnöje. Men är man frisk och har arbete och kanske till och med bor i villa så kan man ju inte direkt klaga på denna regeringen. Krisen har dom hanterat bra tycker jag.
JohanssonHenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 10:31 #19
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Erik Stenman@Jun 9 2009, 01:18
Regeringen gjorde faktiskt bort sig i början av sin mandatperiod med olika ministerskandaler.
Ja och om sossarna vinner valet så kan dom stoltsera med en statsminister som har gjort samtliga av dessa tabbar själv.
JohanssonHenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 10:44 #20
A.Os avatar
A.O A.O är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
A.O A.O är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
A.Os avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av JohanssonHenrik
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson
Är du arbetslös eller sjukskriven kan jag förstå ditt missnöje. Men är man frisk och har arbete och kanske till och med bor i villa så kan man ju inte direkt klaga på denna regeringen. Krisen har dom hanterat bra tycker jag.
Bara för att man själv mår bra så betyder inte det att man automatiskt inte kan känna missnöje och empati för andra. Man kan ju forfarande klaga på regeringen fast man har gott ställt och ser andra som har det sämre.
A.O är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017