FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är lite förvånad över att det är ingen annan som märkt detta=)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske två om lissabonfördraget går igenom och sverige får 20 mandat totalt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det intressanta med siffrorna är att de visar på att Piratpartiet inte kommer in i riksdagen 2010. Det blir en omöjlighet för partiet att komma in, dels för få röster men också för att SD kommer suga åt sig många PP-röster i riksdagsvalet. Tydligen var det många SD-anhängare (med politikerförakt) som röstade PP i EU-valet. Vilket i sin tur gjorde att SD inte kom in i EU-parlamentet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
På vilket sätt visar siffrorna att de inte kommer att komma in i riksdagen? Vilka siffror talar du om. Jag tror många tar inte europaparlamentet på så stort allvar som man gör med riksdagsvalet. Det visar valdeltagandet bla. Men vad bygger du dina siffror på?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Resonemanget håller bara om inga PP-sympatisörer är soffliggare.
I stort sett alla jag känner som röstat PP kom från M-hållet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Stort sätt alla jag känner som röstade PP kommer från det röda hållet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
I Riksdagsvalen röstar väldigt, väldigt många av dem som INTE röstade denna gång och de röstar INTE på Piratpartiet, det är väl största anlendingen till att Piratpartiet med enbart nuvarande väljarkår är utan chans i Riksdagsvalet. Deras andel kommer att utgör klart under 4%. Detta även om de lyckas behålla varenda väljare från igår.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I nån diskussion jag läste igår kom man fram till att om pp får lika många röster i riksdagsvalet som man fick i eu-valet så skulle det ge 3.8% (baserat på att det blir samma valdeltagande i kommande som förra riksdagsvalet)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|