Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Piratpartiet får ett mandat i europarlamentet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-09, 11:54 #21
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Mycket flitig postare
elitassons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av JohanssonHenrik
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson
Du menar att de kommer göra bort sig lika mycket som den borgliga regeringen gjort bort sig under den tid de varit vid makten?
Är du arbetslös eller sjukskriven kan jag förstå ditt missnöje. Men är man frisk och har arbete och kanske till och med bor i villa så kan man ju inte direkt klaga på denna regeringen. Krisen har dom hanterat bra tycker jag.
Jag är ej arbetslös eller sjukskriven - och har troligen inte berörts nämnvärt av krisen.

Det jag tänker på är alla integritetskränkande lagar som politikerna fått igenom.
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 12:24 #22
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Det bli spännande och se om de kommer in i riksdagen. Det är fortfarande gott om tid att fucka integritetsfrågan. Hovrätten ska pröva TPB, någon stackare kanske blir avlyssnad, information om någons aktiviteter på internet läcker ut, någon för säkert sparken eller inte det jobb personen skulle ha fått pga deras surfvanor. Mail som skickas helt okrypterat visar sig att man faktiskt kan läsa. Någon stackars finnig 16 åring får böta regält för att han laddade ner en piratkopierad ringsignal till sin mobil. Massor av saker kan hända för att frågan aktualiseras.

Rätten till privatliv även på internet kommer nog bli aktuell. Nu har piratpartiet fått mycket större legitimitet, uppmärksamhet mm. Kanske blir de till och med inbjudna till partiledardebatterna.

Bäst är nog om de befintliga partierna får står allvaret i frågan och gör något. Då behövs inte piratpartiet längre och de har då nått sina mål.
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 12:43 #23
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Citat:
Originally posted by -JohanssonHenrik@Jun 9 2009, 09:29
Citat:
Du menar att de kommer göra bort sig lika mycket som den borgliga regeringen gjort bort sig under den tid de varit vid makten?
Är du arbetslös eller sjukskriven kan jag förstå ditt missnöje. Men är man frisk och har arbete och kanske till och med bor i villa så kan man ju inte direkt klaga på denna regeringen. Krisen har dom hanterat bra tycker jag.

Jag är ej arbetslös eller sjukskriven - och har troligen inte berörts nämnvärt av krisen.

Det jag tänker på är alla integritetskränkande lagar som politikerna fått igenom.
Och dessa lagar och bestämmelser som de har fört genom är i stort sett fortsättningen på vad förra regeringen påbörjade. Thomas Bodström, låter det bekant?

Nå, visst finns det alternativa partier att rösta på men i dagens Sverige är det bara egentligen två olika läger att rösta på, Moderaterna eller Sossarna. Alla de andra är mer eller mindre derivat-partier av detsamma. Slutresultatet är mer eller mindre det.
WoxAnYv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 13:01 #24
elitassons avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
elitassons avatar

Justja, så bara för att förra regeringen påbörjade arbetet så MÅSTE man ju genomföra det.
Allt jag vet att den nuvarande regeringen genomförde FRA och IPRED. De har tappat allt i mina ögon.
Oläst 2009-06-09, 13:56 #25
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Originally posted by elitasson@Jun 9 2009, 13:01
Justja, så bara för att förra regeringen påbörjade arbetet så MÅSTE man ju genomföra det.
Allt jag vet att den nuvarande regeringen genomförde FRA och IPRED. De har tappat allt i mina ögon.
Suck. Om sossarna hade suttit kvar hade samma förslag röstats igenom. Kanske i ännu värre utföranden än idag.

Att vara emot kontroll, intigritetskränkande lagar, förmynderi och rösta rött är som att lägga bajs i maten.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 14:15 #26
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av JohanssonHenrik
Citat:
Måste bara inflika lite fakta till uttalandet "kanske till och med bor i villa".
Det är ett vanligt missförstånd att om man bor i fristående hus så är man rik. Vi kollar på SCB's site lite snabbt och inser att av alla hushåll i sverige så utgörs boendet av ~50% småhushåll (fristående hus) samt ~50% flerbostadshus (notera att här ingår både hyres och bostadsrätter). Det är alltså inget "onormal" att ha ett hus (jag undviker ordet "äga")...

Så, On topic again...
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 16:21 #27
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Spindel, låter som du stödjer SD? ;o

... hoppas det inte börjar regna imorgon.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 18:54 #28
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
IPRED är väl för tusan ett EU-direktiv som hade införts oavsett regering. Regeringen hade inget att säga till om i den frågan.

FRA-lagen verkar trots allt handla mer om att reglera det som tidigare skett helt oreglerat, så det kanske är lite mer positivt än vad media målat upp.

Och nej, man behöver inte vara rik för att man bor i villa. Men om man bor i villa i storstadsregionerna får man betala mycket mindre i skatt för sitt boende nu än innan. En villa med taxeringsvärde på 125 000 kr är en annan grej, men...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-09, 19:10 #29
elitassons avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
elitassons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Oskar G
Citat:
Suck. Om sossarna hade suttit kvar hade samma förslag röstats igenom. Kanske i ännu värre utföranden än idag.
Att vara emot kontroll, intigritetskränkande lagar, förmynderi och rösta rött är som att http://www.youtube.com/watch?v=gGxOSs5Hr8E...feature=related.
Jag menar inte att sossarna var bättre.
Oläst 2009-06-09, 19:54 #30
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Citat:
Originally posted by jonny@Jun 9 2009, 18:54
IPRED är väl för tusan ett EU-direktiv som hade införts oavsett regering. Regeringen hade inget att säga till om i den frågan.
Det är lätt att skylla på EU, men det är samma partier som representerar Sverige där och svenska politiker har inte direkt motsatt sig förslaget.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017