FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Angående platsbiljetter, jag antar att ni menar att åka "obokat", dvs. att man får hoppa runt i mån om plats?
På min biljett står det precis som vanligt vagnsnummer och sätesnummer, då åker jag väl inte obokat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, står det en plats så är den din.
Appropå fenomenet Arlanda så kan man auktionera till sig en biljett till tåg som passerar Arlanda och betala tillägsavgift till konduktören, så visar man det kvittot om man blir kollad på väg till flygplatsen (dock ingen aning om hur stor avgiften är)... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Se bara till så att den stannar på just din station. Det händer ju att vissa sträckor inte stannar på vissa stationer längs vägen (iofs kanske mindre stationer)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sitter på tåget nu och det var inga problem. Första biljettkollen skedde efter borlänge. Trevlig helg!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Det är inga problem gå på stationer på vägen, dock får du tänka på att om har har en platsreservering så gäller den endast 15min. Så någon har rätt ta din plats om du inte har satt dig på den innan 15 min efter tåget gått från första station.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ibland händer det att en plats kan vara dubbelbokad (hur nu SJ lyckas med det?). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Dom som känner till reglerna skulle säkert göra det, det står ju på biljetten vad som är start station. Och är 15 min från den station som gäller.
Men SJ är värdelösa, dom dubbelbokar ofta samt har så fulla tåg med så det inte är sant på många sträckor. Har säkert minst 1 månad total förseningar med när det gäller dom räknat på några år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Ehm, varifrån kommer detta med 15 min? Aldrig hört förut trots väldigt mycket resande senaste året...
Verkar skumt att någon ska få min plats om jag går till bistron... Och som obokad är man ändå alltid beredd att flytta, man vet ju aldrig i förväg att platsen inte är bokad från någon senare station så den beredskapen är man tvungen att ha i vilket fall... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|