FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Säkert en dum fråga, men jag är lite nojjig. Jag köpte en tågbiljett på SJ's traderaauktion för första gången idag. Det är en Falun - Stockholm biljett, men jag bor i Borlänge, dvs. första stoppet på linjen. Jag kan väl kliva på i Borlänge lika gärna som Falun?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Självklart (om borlänge ligger efter falun?). De kollar din biljett när du har gått på tåget (eventuellt).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja, har du tex lund-åkarp-malmö och på din biljett står det lund-malmö kan du hoppa på i åkarp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Det står tom på Traderas SJ-sida att du kan åka mellan valfria stationer på resan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Japp det går utmärkt.
Förut pendlade jag väldigt mycket med flyg och tåg ( mest flyg ) Men när vi var försenade till tåget i exempelvis Lund eller Malmö så körde vi fort som fan till Hässleholm ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Okej, tack för svaren!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad fick du biljetten för?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Som student/ungdom får man dessutom just nu biljetter för 90kr på denna sträcka, så... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Hehe okey!
Helt klart värt att testa när man ska resa med sj.. Roligt tänkande av sj tycker jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Guest
|
Det är inga problem.
Åkte en del av sträckan Hallsberg-Falun förra veckan och blev förvånad när det inte fanns platsbiljetter och inget tillägg för 1:a klassplatserna. Det är ju värdelöst att inte ha platsbiljetter. Men Falun-Sthlm är väl SJ som kör och då är det ju mer ordning på det ![]() |
||
![]() |
Svara |
|
|