FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns det någon källa till 15 minuterspåståendet? Det enda jag hittar i SJ:s villkor är följande formulering:
"En platsreservation som avser en viss numrerad sittplats medför rätt till denna plats framför annan som inte har reservation för samma plats. Biljett utan platsreservation medför inte rätt till någon sittplats, om lediga platser saknas." http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=347...70&a=14724&l=sv |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Precis. En gång hade jag obokad biljett och ringde och bokade en biljett rätt sent innan och lyckades få reda på vilken plats jag fick.
Jag hämtade aldrig ut biljetten, men risken att någon skulle få den platsen var minimal och jag fick sitta ostört på den hela resan. Lite fult kanske. Men jag slutade åka tåg efter att SJ nedprioriterade mig som skulle till Stockholm medan de som skulle till Arlanda fick Taxi. Jag skulle få vänta tre timmar på nästa tåg i Borlänge - efter en havltimme avgick Swebuss express och det var värt pengarna att slippa vänta även om busschauffören var smått galen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||