FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag hoppas att tidningarna snart skriver mer om fallet. Börjar analysera vad som står, möjliga motiv et cetera. Tar upp polisens agerande. Tycker det vore väldigt intressant!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tyckte också att hela affären var ganska knasig men de försökte knappast kräva lägre lön för någon. Man kan tycka vad man vill om facket och deras metoder men men jag kan inte någonstans komma ihåg att facket krävde LÄGRE lön, som du skrev, det får du gärna lämna en ref till? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Såvitt jag förstod det ville företaget ge de anställda högre lön, istället för att skriva på kollektivavtal med fackliga avgifter et cetera. Så lite både och.
För visste är det väl möjligt att ge sina anställda hur hög lön man vill, även om man är med i ett kollektivavtal - bara man betalar de fackliga avgifterna. Känns dock mest som att facket gjorde det här för att SJÄLV tjäna pengar åt sig själv (visa andra företag att detta händer om de inte går med). Icke att förglömma har de ledande som jobbar inom facket själva skyhög lön, samtidigt som de kritiserar företagsledare med samma lön. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kass källhänvisning, men inte mycket jag kan göra åt det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Facken står för dubbelmoral.
De som jobbar högt upp i t.ex. LO, deras löner ökar betydligt mer än deras medlemmar. De som jobbar på facken bör ha samma löneförhöjning som medlemmarna. Då ligger det i deras intresse att förhandla till sig bättre löner.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Edit: Typo |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skall erkänna att jag är riktigt dåligt påläst om fackliga regler rent generellt.
Vad jag vet är att det var personalens önskan att ägaren inte skulle skriva på för det skulle innebära sämre lön för dem. Affärsinnehaverskan kunde tänka sig att skriva på om personalen ville det. Detta enligt personalen i intervjuer samt infotavlor i salladsbaren. Hamnar vi inte väldigt OT från det tråden från början handlade om? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tråden handlar om hackningen av LO:s hemsida med tillhörande textmeddelande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hackningen tolkar jag som en högst politisk aktion. Därför låter det rimligt att diskutera LO och läget i övrigt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|