FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Musikmixen,
Fortsätt kolla Wikipedia, men se till att informationen har en källa i källförteckningen längst ner om du skall använda informationen. Har den det så uppge denna (och inte Wikipedia) som källa. Kanske självklart för dig mfl, men ett allmänt tips bara... Ps. Engelska / Internationella Wikipedia har så otroligt mycket bättre källförteckning än svenska dito. I varje fall generellt.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Själv använder jag Google i första hand, även om jag vet vilken site jag ska till i slutändan för Google har ofta bätter sökalgoritm än de interna sökningarna man gör på exempelvis Microsoft.com eller skatteverket.se. Wikipedia rules!!! Senast redigerad av Conny Westh den 2012-05-21 klockan 14:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Att Wikipedia kommer etta på generella söktermer ser jag inget problem med.
Jag har däremot svårt att tro att wikipedia skulle komma först vid en varumärkessökning. Visa gärna ett exempel på det om det var det du menade med officiell webbplats. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Kimpo,
Jag menade en del idrottslag etc. Jag sökte bla på Djurgårdens IF och wikipedia gav de tre toppresultaten, men det var på Google.com, inte Google.se. Dessutom levererar ju Google.com lite olika svar numer, beroende på en rad faktorer. Du har rätt, de organisationer, företag och föreningar som hamnar efter wikipedia är fortfarande ganska få.
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||