FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
I övrigt tycker jag dock att du hade bra frågeställningar till TS, eller egentligen till TS kund. För mig handlar detta bara om sund konkurrens. Det tror jag även TS kund skulle förstå om man gav exempel där det inte fanns massa tekniska omständigheter och möjligheter. Tekniken gör en blind för sunt förnuft ibland, det tror jag de flesta känner igen sig i om man tänker efter.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Publicerar man information får man helt enkelt räkna med att folk använder det i strategiskt syfte. Försöker man hindra sådan skrapning så lägger man fokus på fel sak. I den snabba webb-baserade marknaden är det den med bäst information och tjänst som vinner, inte den som låser in sin information och krånglar till det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Upphovs...e#Katalogskydd: "Den som har framställt en katalog, en tabell eller ett annat dylikt arbete i vilket ett stort antal uppgifter har sammanställts eller vilket är resultatet av en väsentlig investering har uteslutande rätt att framställa exemplar av arbetet och göra det tillgängligt för allmänheten." |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
För att slå sista spiken i kistan har jag mycket svårt att tro att prisuppgifter kan omfattas av katalogskyddet.
Jag tror du får förklara mer vad det handlar om. Om man lyckas identifiera scraparen kan man ju modifiera priset så att man visar ett avsevärt högre eller lägre pris beroende på vad det är för konkurrenssituation.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om man nu har en internetsida där det viktiga är att få ut sitt budskap till alla... Då är det inte att tänka på att försöka att stoppa det till någon enskild.
Rent tekniskt är det ju också svårt att få till det. pga: IP adresser kan man spärra = fail, då kör man bara mobilt bredband och får nytt IP så är personen inne igen. Useragents kan man spärra = fail, användaren laddar ner en ny webbläsare eller ändrar sin Useragent med något plugin osv. Tvinga alla till att ha konto = fail, går att skapa konto med t.ex 10minutemail osv + att då tappar man själva idéen med att sprida sitt budskap/göra reklam till alla. Jag har försökt en del på det här ämnet (dock med en annan infallsvinkel) och har gett upp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det är en väsentlig skillnad mellan en prisjämförelsetjänst och en e-butik...
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-04-21 klockan 12:38 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|