FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det innebär att text twitter inlägg då gör skillnad? (de är ju nofollow) ? lr ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Mixen av länkar är det absolut viktigaste. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bra länkar som fungerar är bra
Dåliga länkar som inte fungerar är dåliga Om man betalar för dom eller om man väntar på "naturliga" länkar spelar ingen roll. Bra är bra! Anledningen till att vissa självutnämnda experter, dagligen svamlar om länkar och skrämmer upp folk och företag, är för att de försöker vinna förtroende hos dessa, för att sedan sälja konsulttjänster. Med andra ord är det en affärsidé. Frågan är bara, vad är fulast? Dåliga länkar eller experter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, det har du rätt i. Men det jag stör mig på är s.k. experter som bestämt avråder folk från att köpa länkar i princip med argumenten "Googles riktlinjer är Gud, köp ALDRIG länkar, skapa bra content istället" för att någon dag senare mejla och fråga hur mycket man vill ha betalt för en länk på sidan X. Vilket faktiskt är rätt utbrett.
Om anledningarna kan man bara sia om, kanske vill de bygga rykte (utåt sett) som perfekta whitehats, kanske vill de inte att fler personer ska försöka köpa länkar på sajter som de köpt länkar på, kanske vill de bara inte ha fler konkurrenter i SERP:en... Hur som helst tycker jag att det är jävligt patetiskt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tror att du är väldigt nära sanningen med samtliga av ovanstående påståenden...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kan gott tänka mig att det kan se ut som följer: Nybörjare: "Jag vill testa göra SEO och lära mig mer. Jag kollar här och här. OK, jag ska skriva bra content, inte köpa länkar, då kommer allt gå bra." Ett par månader senare: Nybörjare: "Jag har inga resultat, får inte naturliga länkar, men men, kanske borde anlita ett SEO-företag." Nybörjare går till Expert A. Expert A ger en offert, efter tre månader ser Nybörjare att hans sida sakteliga börjar röra på sig. Allt är frid och fröjd. Förutom att Nybörjare betalar dubbelt så mycket för de länkar som Expert A köpt åt hans räkning. I mitt tycke ganska så vidrigt, och får allt det där om att "SEO ska vara en fin och vacker bransch" att klinga jävligt ihåligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
SEO är en riktig skitbransch som är fylld till bredden med skojare. Väldigt svårt för de duktiga aktörerna att lysa igenom. Hemlighetsmakeri och skumma metoder är ju standard, inbillar mig att sjukt många ger avsiktligt dåliga råd för att jävlas med nybörjare i branschen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Allt med hur länkar fungerar och vad som är rätt och vad som är fel är ju egentligen bara spekulationer då ingen vet 100% säkert hur de funkar hos google. Därför skulle det vara roligt att så många som möjligt berättade om sina erfarenheter inom detta. Det är ju inte längre spekulationer om man de är baserade på alla våra erfarenheter om vad som fungerar bäst och vad som skadar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Vem berättar affärshemligheter egentligen? Ingen... Om man hittar något bra knep som fungerar så inte berättar man de.. Gäller att man tar allt med en nypa salt och provar sig fram. Självklart så fungerar köpta länkar, inte direkt så att Google kan se om en länk är köpt eller ej.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
gfors:
Då och då hör man från diverse evangelister (har inte tid att googla fram citat just nu) hur SEO-branschen skulle vara en fin och respekterad business bara alla undvek att köpa länkar, syssla med länkbyten och satellitsidor vars enda syfte är att driva trafik/skicka länkkraft och så vidare. På dem låter det som om allt alla behöver göra är att skapa bra och länkvärt innehåll... makafl0w: Det är en sak att avslöja affärshemligheter, en annan att bestämt ge felaktiga råd (avråda från att köpa länkar) genom att använda lögnaktiga eller tvivelaktiga argument när man besvarar direkta frågor. Det är en sak om någon skriver: "Vad är ert bästa SEO-knep som ni inte avslöjat hittills?" på ett publikt forum jämfört med "Ger det något att köpa länkar?" Det handlar ju knappast om att avslöja hemligheter, utan bara om ett rent lögnaktigt beteende. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|