FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Felmeddelanden av, men tillgång till error.log via ftp borde vara standard.
|
||
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det finns en lite hake i att göra så, det går, men det finns en viss risk att man toppar antalet filedescriptors, och hela webbservern dör. Det är av den anledningen man väljer att rotera ut accessloggarna med jämna mellanrum och inte i realtid.
|
|||
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Senast redigerad av Webbkonsulterna den 2011-08-08 klockan 16:55 |
|||
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
webbkonsulterna - Jag säger relativt lika för det är just vad det är. Vi har APIn som vi jobbar med och vi har lagt till olika tjänster på olika sätt. Utseenede är i stort sett lika också - men långt från exakt. Så igen - relativt lika. Även grunden är olika - dvs tekniken med hårdvara mm. Låt inte ögat lura dig. :-)
Visst har det funnits barnsjukdomar - och Binero fick en del smällar då de började ett år tidigare än vi. (OFF TOPIC RADERAT) Har dock kört en del system genom tiderna och kan säga att jag än idag inte kört ett buggfritt system. Ropa på mig när du hittar ett... ;-) Senast redigerad av jonny den 2011-08-09 klockan 11:46 Anledning: off topic |
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Johan1234:
Om ni hade stöd för php_flag i htaccess skulle man inte behöva inkludera skriptet i ett annat skript. Vad är vitsen att slå på errors på skriptnivå om det ändå inte ger nån output vid syntax fel. Jag kan varken stärka eller dementera detta påstående men har för mig att ini_set läses in även om critical errors följer i filen, så länge den är före det kritsika felet. Nån kanske kan täcka in här. De flesta skript ser ut enligt nedan. <?php require('config.inc.php'); // <-- här är behändigt att göra en ini_set ' // <-- syntax error foobar(); // <-- fatal error ?> Ni har av prestanda och säkerhetsskäl stängt av errors.txt på FTPn och man kan heller inte göra en override och få nån användaranpassad. Jag skulle säga det vore av säkerhet i åtanke att möjliggöra en egen errors_log. Vi som bryr oss och vill veta när nåt går fel är beroende av intern felrapportering. Men lösningen ryska gumman (att inkludera nåt i nåt som är inkluderat i nåt) känns inte alls genomtänkt. Om den nu skulle fungerat. |
||
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag fick bestämma en branchstandard själv så skulle det vara följande:
* display_errors off. Men kan slås på via både php_flag eller ini_set. * errors.txt på FTP. * Möjlighet till egen errors_log. |
||
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med dig till 100%, det första är ju helt basic.
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
njoy - vill börja med att jag tar exakt din önskan ovan och kommer på torsdag eller fredag skicka dig ett privat meddelande om eventuella ändringar som vi gör i miljön - baserat på diskussioner här på kontoret. Jag är inte utvecklare men kan bara säga att dina tankar låter sunda rakt av och jag bollar med en hel del folk. Även tartareandesire har jag stor respekt för så jag skall ta alla punkterna för att ge raka svar som minimum. Visst finns det många aspekter att tänka på - bland annat säkerhet - men om så är fallet vill jag ge svar exakt varför vi gör något på ett visst sätt.
Att sätta igång via ini är kanske inte idealiskt men mycket vanligt. Att det inte funkar om man har kritiskt fel i just den filen - nej det är inte heller idealiskt. Är övertygad att vi löser det åt dig eller att du själv löser det dock. Men som sagt - återkommer med svar och eventuella ändringar som görs framöver - för att göra allt för att hitta en lösning som är bästa möjliga för dig och för alla våra kunder - utan att för den delen rucka på våra säkerhetskriterier. |
||
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu har jag rensat bort en massa irrelevant. Diskussionen handlar om felhantering av php i delad miljö och inte hur Binero, City Network med flera har byggt sina system. Vi kan gott nöja oss med att företrädare för de båda webbhotellen båda säger att systemen är baserade på samma kontrollpanel och därmed relativt lika om än inte identiska.
Det känns som att det lätt blir smutskastning mellan olika leverantörer och sådant hör inte hemma här.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Johan1234 just det här med långsamma svar får du ta til dig. Var i kontakt med er support ang en sida jag flyttat från Loopia till er men som bara blev vit. Jag kunde ej få fram något felmeddelande och er kvällssupport kunde ej hjälpa mig alls då deras kunskaper inte verkade så stora. De lovade att återkomma dagen efter när det fanns tekniker på plats. Detta var i april i år och jag har ej ännu fått något svar. Jag flyttade tillbaka sidan till Loopia ist.
|
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|