Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


CityNetwork: Varningar och fel

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-21, 10:45 #61
aithor aithor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 7
aithor aithor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 7
Standard 30 timmars nertid hos City Cloud

Våra servrar har legat nere i 30 timmar nu hos City Cloud, inte billiga pengar som forsar ut när VMs ligger nere så länge. Bristfällig information och lösa löften har vi fått under det första dygnet. Nu äntligen ringer någon tillbaka var 30 minut och informerar oss om vad som händer. Dock verkar inte teknikerna ha en aning om vad de ska göra för att åtgärda felet.
aithor är inte uppkopplad  
Oläst 2011-10-21, 12:14 #62
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
aithor - allt skall vara uppe - om så inte är fallet PMa mig med ditt telefonnummer så ringer jag så löser vi bums. Vi kommer med ett "post mortem" under dagen/kvällen. Vårt underhåll gick minst sagt inte som tänkt och våra leverantörer har jobbat med oss för att få rätsida på grundproblemet. Vilket vi nu äntligen fått.

Som mest var det 988 servrar som var påverkade och det är självklart extremt beklagligt och något som lär få följder på olika sätt. Vi diskuterar bland annat med gluster som var initiala orsaken till underhållet (bugg som var tvungen att fixas) - i hur vi skall ta detta vidare så det aldrig händer igen.

Återkom om du fortfarande har problem som sagt så löser vi asap. Vi har ett SLA som jag föreslår att du nämner också - så får du den kompensation du skall få också.

Igen aithor - vi kan inte säga hur ledsna vi är å dina och andra berörda kunder.
johan1234 är inte uppkopplad  
Oläst 2011-10-21, 12:58 #63
aithor aithor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 7
aithor aithor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
aithor - allt skall vara uppe - om så inte är fallet PMa mig med ditt telefonnummer så ringer jag så löser vi bums. Vi kommer med ett "post mortem" under dagen/kvällen. Vårt underhåll gick minst sagt inte som tänkt och våra leverantörer har jobbat med oss för att få rätsida på grundproblemet. Vilket vi nu äntligen fått.

Som mest var det 988 servrar som var påverkade och det är självklart extremt beklagligt och något som lär få följder på olika sätt. Vi diskuterar bland annat med gluster som var initiala orsaken till underhållet (bugg som var tvungen att fixas) - i hur vi skall ta detta vidare så det aldrig händer igen.

Återkom om du fortfarande har problem som sagt så löser vi asap. Vi har ett SLA som jag föreslår att du nämner också - så får du den kompensation du skall få också.

Igen aithor - vi kan inte säga hur ledsna vi är å dina och andra berörda kunder.
Hej Johan, våra servrar ligger fortfarande nere efter 31 timmar nu. Någon hos er ringer oss och meddelar att de jobbar på det men så mycket mer än så händer inte. Kan du ta tag i det vore det kanon för verkar inte hända mest där borta i hallarna. Vi kanske inte valt det SLA som passar vår verksamhet då vi tappar 30-50 000/dygn som de ligger nere och er kompensation som det ser ut ligger på 5% / 3 timmar av månadsavgiften. Det blir ju nån hundring tillbaka iaf!

Just nu vill jag bara att problemet ska lösas så illa kvickt som möjligt, vi har redan pekat om en domän men vill inte backa alla mot backupper. Någon från er får gärna ringa upp sedan och föreslå något som inte har någon single point of failure och ett bättre SLA, hoppas det är en bra rabatt på det om vi ens stannar kvar. En sådan lösning kanske har 99,99% upptid för vi har ju eran 100% upptid-lösning nu och den blev vi inte kanonimponerad av. Vi bytte till er för 1-2 månader sedan och redan haft 3st avbrott på en tjänst som garanterar 100% upptid.. :/

Jag skickar över mitt nummer..
aithor är inte uppkopplad  
Oläst 2011-10-21, 13:23 #64
aithor aithor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 7
aithor aithor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 7
Tack Johan för du snabbt ringer upp och som jag förstod så har vi haft väldigt otur då vi bara är 2 kunder som haft den här väldiga nertiden. Tyvärr kravstår problemet men jag hoppas vi tillsammans löser det illa kvickt.
aithor är inte uppkopplad  
Oläst 2011-10-21, 13:41 #65
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Tack för samtal aithor! Vi kör enligt plan. Du har helt Gluster bakom dig nu (förutom våra tekniker).

Upptidsgarantin gäller och det är självklart att det blir kompensation. Vet att det är liten tröst men hela tanken men SLAn som vi har är att när det strular så vet alla det kostar oss fruktansvärt - och det är oftast enda garantin att veta att vi (och vilket annat företag som helst) ligger på med blåslampa. Återkommer som sagt enligt vår diskussion.

Tack!
johan1234 är inte uppkopplad  
Oläst 2011-10-21, 14:03 #66
aithor aithor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 7
aithor aithor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Tack för samtal aithor! Vi kör enligt plan. Du har helt Gluster bakom dig nu (förutom våra tekniker).

Upptidsgarantin gäller och det är självklart att det blir kompensation. Vet att det är liten tröst men hela tanken men SLAn som vi har är att när det strular så vet alla det kostar oss fruktansvärt - och det är oftast enda garantin att veta att vi (och vilket annat företag som helst) ligger på med blåslampa. Återkommer som sagt enligt vår diskussion.

Tack!
Ring mig gärna och meddela om ni har någon nyare backup än vår. Den som tagits är 2011-10-19 kl 05:00 och då tappar vi ett dygn. Har ni en nyare så är det bättre. Eftersom web03 är nere och avstängd så borde ip-adressen vara ledig. Kan ni peka den mot en dedikerad server hos er så vi slipper DNS-ompekning om vi återställer backup hos en dedikerad hos er. Det är isåfall aktuellt att börja göra det omgående för att få upp miljön.
aithor är inte uppkopplad  
Oläst 2011-10-21, 14:03 #67
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Har kommit massor med inlägg som inte har något med trådens ämne att göra. Låser den nu så får det skapas nya trådar vid behov. För rena supportärenden ska City Network kontaktas direkt, WN är ingen supportkanal.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017