FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Nykomling
|
Våra servrar har legat nere i 30 timmar nu hos City Cloud, inte billiga pengar som forsar ut när VMs ligger nere så länge. Bristfällig information och lösa löften har vi fått under det första dygnet. Nu äntligen ringer någon tillbaka var 30 minut och informerar oss om vad som händer. Dock verkar inte teknikerna ha en aning om vad de ska göra för att åtgärda felet.
|
||
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
aithor - allt skall vara uppe - om så inte är fallet PMa mig med ditt telefonnummer så ringer jag så löser vi bums. Vi kommer med ett "post mortem" under dagen/kvällen. Vårt underhåll gick minst sagt inte som tänkt och våra leverantörer har jobbat med oss för att få rätsida på grundproblemet. Vilket vi nu äntligen fått.
Som mest var det 988 servrar som var påverkade och det är självklart extremt beklagligt och något som lär få följder på olika sätt. Vi diskuterar bland annat med gluster som var initiala orsaken till underhållet (bugg som var tvungen att fixas) - i hur vi skall ta detta vidare så det aldrig händer igen. Återkom om du fortfarande har problem som sagt så löser vi asap. Vi har ett SLA som jag föreslår att du nämner också - så får du den kompensation du skall få också. Igen aithor - vi kan inte säga hur ledsna vi är å dina och andra berörda kunder. |
||
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Just nu vill jag bara att problemet ska lösas så illa kvickt som möjligt, vi har redan pekat om en domän men vill inte backa alla mot backupper. Någon från er får gärna ringa upp sedan och föreslå något som inte har någon single point of failure och ett bättre SLA, hoppas det är en bra rabatt på det om vi ens stannar kvar. En sådan lösning kanske har 99,99% upptid för vi har ju eran 100% upptid-lösning nu och den blev vi inte kanonimponerad av. Vi bytte till er för 1-2 månader sedan och redan haft 3st avbrott på en tjänst som garanterar 100% upptid.. :/ Jag skickar över mitt nummer.. |
||
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack Johan för du snabbt ringer upp och som jag förstod så har vi haft väldigt otur då vi bara är 2 kunder som haft den här väldiga nertiden. Tyvärr kravstår problemet men jag hoppas vi tillsammans löser det illa kvickt.
|
||
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för samtal aithor! Vi kör enligt plan. Du har helt Gluster bakom dig nu (förutom våra tekniker).
Upptidsgarantin gäller och det är självklart att det blir kompensation. Vet att det är liten tröst men hela tanken men SLAn som vi har är att när det strular så vet alla det kostar oss fruktansvärt - och det är oftast enda garantin att veta att vi (och vilket annat företag som helst) ligger på med blåslampa. Återkommer som sagt enligt vår diskussion. Tack! |
||
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har kommit massor med inlägg som inte har något med trådens ämne att göra. Låser den nu så får det skapas nya trådar vid behov. För rena supportärenden ska City Network kontaktas direkt, WN är ingen supportkanal.
Stängt ämne |
|
|