FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Att ignorera honom är nog det bästa och det han mest fruktar. Visst är det svårt när den idioten får så mycket publisitet. Men att ignorera honom och låta honom sitta inne medans vi sörjer offren och dess anhöriga är nog det absolut bästa!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det bästa hade ju varit om media inte hade gått ut med så mycket information om allt som står i hans manifest. Det ger ju honom bara den publicitet han vill ha.
Jag tycker det där är en väldigt dålig idé. Sånt där ska man bemöta sakligt och rakryggat, inte genom att försöka förlöjliga. Hans anhängare och sympatisörer skulle nog bara bli fler om man började kasta skit på honom på det sättet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har också tänkt på det här, men vet inte riktigt vad jag tycker.
Att göra "bajsbilder" av honom känns nog lite ovärdigt och förlöjligande mot dom drabbade och drar ner hela diskussionen till en kiss och bajsnivå o andra sidan vill man ju inte att han ska lyckas med sin plan och få sprida sitt budskap. Men jag tror man vinner i längden på att möta sakligt och med bra argument istället för att posta "bajsbilder" på nätet det känns betydligt bättre och framför allt mer seriöst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag håller helt med om att det hade varit bättre om media varit lite mer sparsmakade med att publicera hans egna propagandabilder, vilket de ju var. Å andra sidan är händelsen så horribel och saknar motstycke i nordisk historia så man förstår samtidigt att nyhetsredaktionerna inte har kunnat undvika det heller. Personligen tycker jag det hade varit bättre om media hade kunnat skrapa fram andra bilder (gamla passbilder etc), men det skulle iofs inte förvåna mig om sådana ej existerar. Han verkar ju varit extremt noga med att inte lämna något till slumpen. Dessutom är ju nyhetsvärdet trots allt extremt högt. Nåja, de som dog för en knapp vecka sedan kan vi aldrig hjälpa, vad vi än gör på nätet. Förmodligen bättre att ägna dem en tanke och inte fokusera på personen som tog deras liv.
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Möjligen kan man se det som en "kul grej", men sammanhanget för att göra ett sådant "spex" känns verkligen helt fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Conth,
Jag tror inte att upphovsmannen till idén gjorde detta som ett "spex" eller en "kul grej". Syftet var nog allvarligt och seriöst, men jag håller med om att reaktionen förmodligen blir kontraproduktiv och negativ. Det är förstås omöjligt att stoppa denna propaganda att spridas på nätet och de som söker kommer hitta den ursprungliga, kommer göra det hur mycket vi eller myndigheter försöker stoppa spridningen eller förlöjliga källan. Tack för respons alla! Det verkar som de flesta är eniga att detta är en illa motiverad och kontraproduktiv metod!
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Här är tydligen ursprungskällan till idén som jag förstår det: http://pastebin.com/DktSNbme
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är jag också fullt övertygad om. Men att koppla en ansiktsbild till en bild på bajs känns....well... inte särskilt moget eller "värdigt" som några uttryckte det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Då är vi nog överens. Att koppla en personifierad "hög med skit" till en reell "hög med skit" kan verka ovärdigt i mångas ögon.
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Personligen är jag skeptisk , dels till det etniska med hela och dels om man lyckas. Om man skulle göra samma sak med förintelse , göra så att t.ex sidor som förnekade förintelsen kom högst upp. Censur skapar bara nyfikenhet, det blir som The Pirate Bay och Förundersökningen till Arboga modet, innan media började skriva kanske 100 st hade laddat ner "förundersökningen" när media började skriva, nyfikenheten blev rekord stor
Jag har bara en känsla av vissa SEO konsultet som vill ha gratis PR och ingenting annat , det känns inte ok i den här frågan. En person som ABB skall givetvis får komma till tals i en rättegång, men till dess skall han hållas kort. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|