FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Sorry ordvalet i rubriken, men i detta fall kan det vara befogat. Jag läste just i AB att någon kommit på den geniala idén att förlöjliga massmördaren i Norge (ni vet vem jag åsyftar, men jag tänker inte skriva hans namn). Man visar bilder på skit eller förlöjligande figurer (skolflickor etc) och döper och/eller taggar dem med mannens namn. Någon som är på, eller är det rent av en dålig idé? Kan det anses som känsligt för de drabbades anhöriga? Personligen tror jag inte det, men har å andra sidan inte tänkt igenom detta så väldans. Om jag bryter mot någon forumregel är det väl bara att ta bort detta.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Syftet är alltså att uppnå motsatsen mot vad skitstöveln själv vill. Han vill uppenbart framstå i media som en stark och hjältelik figur, trots att han är precis motsatsen.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tycker personligen det känns ovärdigt och gör knappast mer nytta än skada. Hat ska inte bemötas med hat, det här är precis motsatsen mot vad de flesta (kloka) norrmän har uppmanat till. En genial idé hade varit att engagera sig för en bättre värld, det här är en relativt korkad idé i mina ögon.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-27 klockan 16:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Möjligen kan man se det som en "kul grej", men sammanhanget för att göra ett sådant "spex" känns verkligen helt fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Hat är det väl knappast. Snarare ett sätt att få hans självupplevda hjältegloria på sned. Trots allt är vissa av bilderna på honom (som han själv tagit) ganska vedervärdiga. Jag tänker mest på när han poserar med mordvapnet. Jaja, det är kanske "barnsligt" och onödigt. Jag kan även hålla med om att det kanske blir ovärdigt på något sätt. Det sista man vill är ju att göra någon mer ledsen. Jag skippar detta personligen tror jag. Jag ville mest få reaktioner. Jag vet inte om det är bara en eller flera som börjat med detta, jag tror inte det framgick i Aftonbladet. Edit: Här står det mer: www. lindqvist .com
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2011-07-27 klockan 16:43 Anledning: Tillägg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hat kanske var fel ord, hämnd borde jag nog skrivit istället. Det är bättre att låta rättsväsendet ta hand om den biten och istället ägna sig åt positiva tankar och gärningar precis som alla de ungdomar som fanns på lägret ville göra. Man hedrar inte dessa genom att döpa om bilder på nätet. Uppmärksamheten går inte att göra något åt, den har han redan fått och det var oundvikligt.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-27 klockan 16:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att försöka censurera honom på det viset kommer bara att förstärka hans budskap, som är just att hans åsikter blir censurerade. Ni ger honom bara ett bevis på att kulturmarxism existerar.
Edit: Just nu tävlar alltifrån nazister till kommunister och anarkister om att ta avstånd ifrån honom. Bra så. Gör honom inte till en underdog som folk kan sympatisera med. Senast redigerad av Gustav den 2011-07-27 klockan 17:15 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Dårar kommer det alltid att finnas, det farliga är att gömma eller ignorera dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Kruxet är att du kommer inte lyckas.. Bilden på GM ABB är så sprid på nätet, så det kommer knappast hjälpa. Även om man tycker skit om GM ABB, så historie förfalskning knappast rätt väg att gå. Som någon skrev, låt det positiva kraferna får ta överhand, protestera emot att Sverige är för över generösa med att ta emot flyktingar eller tvärtom.
Låt alla få komma till tals, visa att vi har en äkta demokrati. Uteslut inga politiska partier i de politiska manifestationerna, sluta med mobbningen av folks åsikter. Så kommer vi få en bättre värld och leva i. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|