Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bedragare på WN

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-16, 12:02 #11
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av preppie Visa inlägg
Kippex bombarderar mig med PM, vilket jag inte kommer att gå på, dvs hålla på att maila fram och tillbaka som en lekskola. Tas inte inlägget bort, så kommer mina åtgärder att verkställas under dagen.
Jag skickade dig ett PM med en länk till inlägget och har inte skickat ett enda mail. Jag tog bort personuppgifter med hänvisning till PUL. Du vet mycket väl att du gjort fel, rätt så vidrigt sådant. Sluta komma med en massa hot och passa på att be om ursäkt för ditt beteende istället.
kippex är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-16, 12:03 #12
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005

Preppie verkar inte ha något vettigt att tillföra så han agerar i alla fall som den skyldige skurken i detta fall.

Blocketannonsen var bort nu när jag kollade men jag såg den tidigare idag.

Det är inte Ok att hota, för att någon använder sin demokratiska rättighet att uttrycka sitt missnöje.
Conny Westh är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-16, 12:19 #13
preppie preppie är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Flitig postare

[QUOTE=ConnyWesth;20408757]Preppie verkar inte ha något vettigt att tillföra så han agerar i alla fall som den skyldige skurken i detta fall.
QUOTE]

Ursäkta..? Tråkigt att höra detta från dig ConnyWesth, en av de medlemmar som jag finner berikar detta forum mest.
Det jag inte ville göra, som du nu framtvingar är att hålla på och maila och posta inlägg fram och tillbaka om vem som har gjort vad och sagt vad..
preppie är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-16, 12:27 #14

[QUOTE=preppie;20408761]
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Preppie verkar inte ha något vettigt att tillföra så han agerar i alla fall som den skyldige skurken i detta fall.
QUOTE]

Ursäkta..? Tråkigt att höra detta från dig ConnyWesth, en av de medlemmar som jag finner berikar detta forum mest.
Det jag inte ville göra, som du nu framtvingar är att hålla på och maila och posta inlägg fram och tillbaka om vem som har gjort vad och sagt vad..
Preppie,

Jag såg den blocketannons du lagt ut så du har agerat på ett fult sätt. Så gör man bara inte.

Det är du som köpare som måste ta reda på vilka upphovsrättsregeler som gäller och du har inte rätt att sälja någons arbete vidare om du inte uttryckligen har avtalat om det. Du bör rimligtvis ha skriftligt avtal för att kunna bevisa att du har en överenskommelse om att sälja materialet vidare. Du känner väl till katalogskyddet?

Bara för att du köpt nyttjanderätten av ett arbete så har du inte automatiskt rätten att sälja det vidare, det är felaktigt beteende så du får stå i skamvrå nu. Förhoppningsvis så har du lärt dig något och agerar bättre i framtiden.

Huruvida fakta är korrekt som TS skriver kan jag inte avgöra, det får TS stå för. Men den reaktion du kom med var omedelbart avslöjande att du är skyldig.

Hade du lagt fram din sak på ett mer professionellt sätt och argumenterat så hade jag kanske trott på din version, men inte som du reagerade i tråden.

Det finns fler här på forumet som tyckt illa om mina inlägg men jag har alltid (om jag minns rätt) bemött dem med respekt för deras åsikter, det kan jag aldrig ta ifrån någon. Jag kan inte bli omtyckt av alla. Men jag kan själv bemöta alla andra med respekt för deras rätt att yttrycka deras egen åsikt.

Jag försöker tillföra så mycket jag kan till forumet, jag försöker också tilföra kunskap och insikt om hur oerhört viktigt det är att agera just i alla affärer. Dvs att alla måste ha en hög affärsmoral. Jag har själv råkat ut för människor som bara kan tänka på sig själva och roffa åt sig allt bara för att de kan. Så kan man inte agera.

Det tar en livstid att bygga upp sitt renommé, men det tar en sekund att rasera.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-06-16 klockan 12:37
Conny Westh är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-16, 12:29 #15
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
[QUOTE=preppie;20408761]
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
QUOTE]

Kom gärna med en förklaring istället för att hoppa på alla som argumenterar emot dig.
MRDJ är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-16, 12:30 #16
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Citat:
Kippex bombarderar mig med PM, vilket jag inte kommer att gå på, dvs hålla på att maila fram och tillbaka som en lekskola. Tas inte inlägget bort, så kommer mina åtgärder att verkställas under dagen.
Lek inte. Bevisa din oskuld istället så tas tråden säkerligen tas bort. Visa utdrag ur avtalet eller liknande.
WeaZear är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-16, 13:14 #17
Flitig postare

Flitig postare

[QUOTE=ConnyWesth;20408762]
Citat:

Preppie,

Jag såg den blocketannons du lagt ut så du har agerat på ett fult sätt. Så gör man bara inte.

Det är du som köpare som måste ta reda på vilka upphovsrättsregeler som gäller och du har inte rätt att sälja någons arbete vidare om du inte uttryckligen har avtalat om det. Du bör rimligtvis ha skriftligt avtal för att kunna bevisa att du har en överenskommelse om att sälja materialet vidare. Du känner väl till katalogskyddet?

Bara för att du köpt nyttjanderätten av ett arbete så har du inte automatiskt rätten att sälja det vidare, det är felaktigt beteende så du får stå i skamvrå nu. Förhoppningsvis så har du lärt dig något och agerar bättre i framtiden.

Huruvida fakta är korrekt som TS skriver kan jag inte avgöra, det får TS stå för. Men den reaktion du kom med var omedelbart avslöjande att du är skyldig.

Hade du lagt fram din sak på ett mer professionellt sätt och argumenterat så hade jag kanske trott på din version, men inte som du reagerade i tråden.

Det finns fler här på forumet som tyckt illa om mina inlägg men jag har alltid (om jag minns rätt) bemött dem med respekt för deras åsikter, det kan jag aldrig ta ifrån någon. Jag kan inte bli omtyckt av alla. Men jag kan själv bemöta alla andra med respekt för deras rätt att yttrycka deras egen åsikt.

Jag försöker tillföra så mycket jag kan till forumet, jag försöker också tilföra kunskap och insikt om hur oerhört viktigt det är att agera just i alla affärer. Dvs att alla måste ha en hög affärsmoral. Jag har själv råkat ut för människor som bara kan tänka på sig själva och roffa åt sig allt bara för att de kan. Så kan man inte agera.

Det tar en livstid att bygga upp sitt renommé, men det tar en sekund att rasera.
Håller med dig i grova drag i ditt resonemang, som man (jag) oftast faktiskt gör då det oftast är väl underbyggt.. Dock så är min åsikt att man ska passa sig för att försöka tyda små korta inlägg som här görs på ett diskussionsforum, och lägga en värdering i om man är skyldig eller ej. Känner en enormt obehag till denna utveckling, speciellt på detta forum (tyvärr, tyvärr), men självklart på nätet som helhet, då vem som helst kan komma och påstå vad som helst och få med sig en skara av förståsigpåare.. och sen ska man vara tvungen att inför allmän beskådan få bära hundhuvudet utan att någon har brytt sig om att ta reda på vad som egentligen har hänt.

TS har kontaktat mig via PM efter att hans tråd tagits bort pga regelbrott, i detta fall systematisk försäljning. Detta är det enda "brott" som mig veterligen är begånget.

Vad vi har avtalat fram står mellan vederbörande och mig, har erbjudit mig att ringa upp honom för att lösa och diskutera saken, vilket han uppenbarligen vägrar. Vilket får stå för honom, men tycker det är minst sagt bedrövligt den väg han valde att gå.
preppie är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-16, 13:40 #18
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Alltså din argumentation är ju bedrövlig. Jag gör inte det här för mig själv om du tror det, jag yrkar inte på något skadestånd för fem öre - har inte med det att göra. Folk ska inte behöva handskas med oegentligheter på det här forumet, eller internet över huvud taget för den delen.

Du vet med dig att jag explicit sa att du inte fick sprida listan, då lägger du upp den till försäljning på Blocket. Förstår inte att du orkar diskutera kring det, alla PM finns här på WN, din IP samt annons finns loggad hos blocket m.m. Det är väl bara säga som det är, du gjorde bort dig rejält, varför vet jag inte.

Det är i min mening inte själva händelsen som är värst, utan snarare att du inte bara säger. "Ja okej, jag var en idiot, kommer aldrig ske igen".
kippex är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-16, 15:40 #19
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2010
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar

Reg.datum: Dec 2010
Ursäkta, men jag behöver.
captaindoe är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-18, 00:40 #20
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Jag tycker inte det är OK att hänga ut en person med personuppgifter och hela baletten. Jag är nästan säker på att det dessutom strider mot PUL i ostrukturerat material.

Det kan helt enkelt ha skett ett missförstånd och även om så inte är fallet tycker jag inte din (Kippex) behandling är särskilt lämplig.
Finns det grund för anklagelserna tycker jag att det är jättebra att man säger till så att inte fler blir lurade av oseriösa köpare.
Nu vet jag inte exakt vilka personuppgifter det gällde men det kanske är lite att ta i beroende på vad det var.

Med tanke på hur den anklagade reagerade så råder det ju inte så mycket tvivel om vem det är som är boven här. Hade kritiken bemöts på ett sakligt sätt utan hot hade jag inte kunnat döma dig preppie, men med det här beteendet får du nog ingens förtroende. Slutligen vag vill tacka Kippex för varningen.
pelmered är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017