Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kissies Blogg - Är människan seriös?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-23, 16:58 #11
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Jag tycker hon är så sjukt jävla ful! Helt ärligt. Sönderopererad och likaså fult sminkad till yttersta gränsen. Förstår inte heller hur hennes blogg kan vara så populär. Kan det vara för att hon lever ett sånt liv som många vill leva?

Vart får hon pengarna ifrån till allting? Dra hon in mycket pengar på sina annonser på bloggen?
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-23, 17:03 #12
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Jag tycker hon är så sjukt jävla ful! Helt ärligt. Sönderopererad och likaså fult sminkad till yttersta gränsen. Förstår inte heller hur hennes blogg kan vara så populär. Kan det vara för att hon lever ett sånt liv som många vill leva?

Vart får hon pengarna ifrån till allting? Dra hon in mycket pengar på sina annonser på bloggen?
Hennes blogg måste ge rejält med intäkter, sen får du ju även tänka på att det mesta hon skriver om har hon fått gratis. Reklam med andra ord.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-23, 17:05 #13
Doctor.Datas avatar
Flitig postare

Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Förstår inte vad det är som gör hennes blogg så populär. Kan inte riktigt greppa det. Kan det vara som jag skrev, att hon lever ett liv som många ungdomsflickor vill leva idag? Ett liv med shopping och lyx?
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-23, 17:12 #14
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Förstår inte vad det är som gör hennes blogg så populär. Kan inte riktigt greppa det. Kan det vara som jag skrev, att hon lever ett liv som många ungdomsflickor vill leva idag? Ett liv med shopping och lyx?
Men för all del, ställ samma fråga med ett inläggs (och sju minuter) mellanrum

Shopping och lyx är nog inte riktigt grejen egentligen. Hon har partajat mycket och ser "bra" ut (på sina bilder) och således vill man väl veta vem och vad snyggetjejen gör härnäst.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-23, 18:06 #15
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Sen har såklart hennes full-frontal-mobilfoto gett henne massa extra trafik och publicitet.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-23, 18:38 #16
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Hon har själv sagt flera gånger att Kissie är en roll. Nu verkar det ha stigit henne åt huvudet när hon opererar sig på riktigt men från början är hon ju ett uttalat troll. Alla råd om att inte mata trollen gäller därför; det är hennes mål att uppröra folk.
givetvis är det en roll, precis som alla andra människor som tar steget utanför ytterdörren och därmed tar steget ut i den publika sfären (i mindre eller större grad).

dock tycker jag det är ca 5 år för sent att börja förvånas över detta bizarra spektakel som är bloggar. jag kände precis likadant i början, kunde inte för mitt eget liv förstå hur folk kunde bli intresserad av att läsa 99% ren skit om någon wannabe-wt-obildad-blondin. har fått lära mig att människor gillar att ta del av andras livssituationer, i synnerhet om de kan göra det i komforten framför sin egen dator. har man något gemensamt med bloggaren i fråga bidrar det såklart också, unge tjejer läser andra tjejers bloggar, hockeyintresserade läser hockeybloggar osv. vad man egentligen TYCKER om personen i fråga är i många fall helt orelevant enligt mina observationer, likväl kommer de att fortsätta läsa. hur de sedan motiverar detta inför andra är en annan sak, intresse, tycka-synd-om, se hur patetisk h*n är etc.

innan bloggen kom talk-shows, innan dess skvallerblaskor, innan dess skvallrade man väl rakt i fejset på varandra... bara att läsa sig att gilla läget och se hur man kan monetisera istället
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-23, 19:25 #17
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Administratör

Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
innan bloggen kom talk-shows, innan dess skvallerblaskor, innan dess skvallrade man väl rakt i fejset på varandra... bara att läsa sig att gilla läget och se hur man kan monetisera istället
Eller så kan man acceptera att man ogillar läget och göra något för att uppmuntra lite mer kvalitativ lektyr och (om man så önskar) monetisera den aktiviteten istället.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-23, 19:45 #18
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Hon verkar ju inte vara särskilt begåvad som beter sig på det sättet. Det senaste utspelet var ju definitivt inget som var planerat i en viss roll.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-23, 19:58 #19
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Eller så kan man acceptera att man ogillar läget och göra något för att uppmuntra lite mer kvalitativ lektyr och (om man så önskar) monetisera den aktiviteten istället.
kan man säkert. jag är intresserad av att förstå folk, inte försöka få dem att bete sig på ett visst sätt. sedan kan man såklart uppmuntra folk till att läsa annat, men det vore nog att missa poängen.

jag läser själv inga bloggar, driver inget relaterat och tjänar inte en krona på liknande verksamheter
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-23, 21:17 #20
Administratör

Administratör

Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
kan man säkert. jag är intresserad av att förstå folk, inte försöka få dem att bete sig på ett visst sätt. sedan kan man såklart uppmuntra folk till att läsa annat, men det vore nog att missa poängen.

jag läser själv inga bloggar, driver inget relaterat och tjänar inte en krona på liknande verksamheter
Min poäng var snarare att jag inte tycker att man ska gå in i varje nytt fenomen med begäret att göra pengar innan man har funderat på om det är något man vill stå för. Däremot tror jag att den som vill uppmuntra till annat är den som har mest att tjäna på att faktiskt förstå fenomenet.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017