Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dålig stil Loopia

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-11, 19:15 #11
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Det är som sagt ditt eget ansvar att se till att alla faktureringsuppgifter är korrekta så att fakturor kommer fram och som sagt är det även ditt ansvar att håll koll på när du ska betala dina tjänster.

Loopia kan inte på något sätt garantera att mailet med fakturan kommer fram.

Det borde väl dock inte vara några problem att köpa tillbaka domänen den släpps väl inte förens 60 dagar eller vad det är efter att den har inaktiverats?
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 19:17 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Det är bara att ta fram popcorn och luta sig tillbaka... dom här trådarna blir alltid bra!
Majs är bara gott i oförstörd form

Jag har ett stort antal domännamn både hos Binero och Loopia och har faktiskt ALDRIG råkat ut för detta så jag tror inte att det är särskilt vanligt. Enda gången det hänt mig var när ett webbhotell kursade. Däremot kan det ju vara intressant att ta reda på anledningen i samtliga fall så att webbhotellen kan täppa till där det brister.
Oläst 2011-01-11, 20:19 #13
Micke_Ns avatar
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem
Micke_Ns avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Det är som sagt ditt eget ansvar att se till att alla faktureringsuppgifter är korrekta så att fakturor kommer fram och som sagt är det även ditt ansvar att håll koll på när du ska betala dina tjänster.

Loopia kan inte på något sätt garantera att mailet med fakturan kommer fram.

Det borde väl dock inte vara några problem att köpa tillbaka domänen den släpps väl inte förens 60 dagar eller vad det är efter att den har inaktiverats?
Det är Loopias ansvar att SKICKA fakturorna de skriver de själva i sina villkor. Så när de INTE skickar någon faktura gör de fel.

"4.2 Inför en ny avtalsperiod skickar Loopia ut minst en faktura för förnyelse av domännamn, om domännamnet kan förnyas av Loopia"

Att Loopia inte skicka faktura har hänt mig också och svaret blev då från Loopia.

"Det som falerat här är att inga förnyelsefakturor eller påminnelser
skickades ut, trots att domännamnen skulle förnyas. Detta beklagar vi
naturligtvis.
"

Det fanns heller ingen faktura tillgänlig i kundzonen så då är det kanske inte så lätt att betala om det inte finns något underlag.

Så det som står i deras villkor följer dem inte och när de själva bryter mot det och man får problem när de inte håller sin del av avtalet så ber de bara om ursäkt och tycker att det räcker.

Så ja, dålig stil av Loopia. Kan bara hålla med.

/M
Micke_N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 20:48 #14
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Kedi Visa inlägg
Jag har en domän som jag ej kunnat förnyat eftersom LOOPIA gav fan i att skicka en faktura och det hör till att en webbhotell skickar en faktura så att man kan betala domänen.

Nu riskerar jag förlorar på grund av detta och tack vare att Loopia slarvade med att skicka en faktura ....

Har konton som är kopplad till en email adress som jag har under det domän som gick ut och som jag ej kunde betala i tid tack vare Loopia.

Förbannad dålig stil av Loopia att göra så här.

Tyvärr kan jag inte skriva här vilket domän det rör sig om ...

Jag har blivit kontaktad av andra domännamnsinnehavare som råkat ut för samma sak nyligen och som undrar om jag kan lösa problemet åt dem. Det har jag lite svårt för....
EvaF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 21:00 #15
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Det är bara att ta fram popcorn och luta sig tillbaka... dom här trådarna blir alltid bra!
det är tur man har domainz så man slipper sådant här .
Och att man har separat system som endast är specialliserat på att ta hand om mina domäner som inte är .se.

Men domainz har räddat mig när jag varit nära att missa mina privata domäner .
Nämnde jag att jag använder domainz för att slippa problem?
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 21:12 #16
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Kedi Visa inlägg
Jag har en domän som jag ej kunnat förnyat eftersom LOOPIA gav fan i att skicka en faktura och det hör till att en webbhotell skickar en faktura så att man kan betala domänen.

Nu riskerar jag förlorar på grund av detta och tack vare att Loopia slarvade med att skicka en faktura ....

Har konton som är kopplad till en email adress som jag har under det domän som gick ut och som jag ej kunde betala i tid tack vare Loopia.

Förbannad dålig stil av Loopia att göra så här.

Tyvärr kan jag inte skriva här vilket domän det rör sig om ...
Loopia förnyar väl webbhotellsdomäner per automatik så då borde väl domänen vara förnyad.
Jag har aldrig varit med om att Loopia missat en faktura på de domäner jag har haft hos dem. Däremot så fastnade de i Gmails spamfilter ett tag vilket var irriterande. Har du kikat om inte så är fallet?
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-12, 08:18 #17
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2009
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Loopia förnyar väl webbhotellsdomäner per automatik så då borde väl domänen vara förnyad.
Jag har aldrig varit med om att Loopia missat en faktura på de domäner jag har haft hos dem. Däremot så fastnade de i Gmails spamfilter ett tag vilket var irriterande. Har du kikat om inte så är fallet?
Domännamn i webbhotell förnyas inte sedan den 2010-12-01 längre med automatik utan man måste betala fakturan.

http://blogg.loopia.se/2010/11/01/uppdaterade-avtal/

Jag skulle gärna vilja veta vilket domännamn detta gäller så vi kan kika på vad som hänt.
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-12, 17:09 #18
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Loopia bad om ursäkt för att informationen var bristfällig ... anledningen till kunde uppstå var att något gick fel när domänen skulle flytta från konto a till konto b för ja ... ungefär 4 till 6 månader sedan ... kommer ej ihåg när det skedde.
Kedi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017