FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är som sagt ditt eget ansvar att se till att alla faktureringsuppgifter är korrekta så att fakturor kommer fram och som sagt är det även ditt ansvar att håll koll på när du ska betala dina tjänster.
Loopia kan inte på något sätt garantera att mailet med fakturan kommer fram. Det borde väl dock inte vara några problem att köpa tillbaka domänen den släpps väl inte förens 60 dagar eller vad det är efter att den har inaktiverats? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Jag har ett stort antal domännamn både hos Binero och Loopia och har faktiskt ALDRIG råkat ut för detta så jag tror inte att det är särskilt vanligt. Enda gången det hänt mig var när ett webbhotell kursade. Däremot kan det ju vara intressant att ta reda på anledningen i samtliga fall så att webbhotellen kan täppa till där det brister.
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
"4.2 Inför en ny avtalsperiod skickar Loopia ut minst en faktura för förnyelse av domännamn, om domännamnet kan förnyas av Loopia" Att Loopia inte skicka faktura har hänt mig också och svaret blev då från Loopia. "Det som falerat här är att inga förnyelsefakturor eller påminnelser skickades ut, trots att domännamnen skulle förnyas. Detta beklagar vi naturligtvis. " Det fanns heller ingen faktura tillgänlig i kundzonen så då är det kanske inte så lätt att betala om det inte finns något underlag. Så det som står i deras villkor följer dem inte och när de själva bryter mot det och man får problem när de inte håller sin del av avtalet så ber de bara om ursäkt och tycker att det räcker. Så ja, dålig stil av Loopia. Kan bara hålla med. /M |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har blivit kontaktad av andra domännamnsinnehavare som råkat ut för samma sak nyligen och som undrar om jag kan lösa problemet åt dem. Det har jag lite svårt för.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Och att man har separat system som endast är specialliserat på att ta hand om mina domäner som inte är .se. Men domainz har räddat mig när jag varit nära att missa mina privata domäner ![]() Nämnde jag att jag använder domainz för att slippa problem? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har aldrig varit med om att Loopia missat en faktura på de domäner jag har haft hos dem. Däremot så fastnade de i Gmails spamfilter ett tag vilket var irriterande. Har du kikat om inte så är fallet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://blogg.loopia.se/2010/11/01/uppdaterade-avtal/ Jag skulle gärna vilja veta vilket domännamn detta gäller så vi kan kika på vad som hänt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Loopia bad om ursäkt för att informationen var bristfällig ... anledningen till kunde uppstå var att något gick fel när domänen skulle flytta från konto a till konto b för ja ... ungefär 4 till 6 månader sedan ... kommer ej ihåg när det skedde.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|