WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Dålig stil Loopia (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1045821)

Kedi 2011-01-11 15:41

Dålig stil Loopia
 
Jag har en domän som jag ej kunnat förnyat eftersom LOOPIA gav fan i att skicka en faktura och det hör till att en webbhotell skickar en faktura så att man kan betala domänen.

Nu riskerar jag förlorar på grund av detta och tack vare att Loopia slarvade med att skicka en faktura ....

Har konton som är kopplad till en email adress som jag har under det domän som gick ut och som jag ej kunde betala i tid tack vare Loopia.

Förbannad dålig stil av Loopia att göra så här.

Tyvärr kan jag inte skriva här vilket domän det rör sig om ...

Timofey 2011-01-11 15:43

Hur förklarar Loopia händelsen efter din kontakt med deras support?

Kedi 2011-01-11 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av Timofey (Inlägg 20387212)
Hur förklarar Loopia händelsen efter din kontakt med deras support?

De har inte förklarat någonting utan de ställde bara frågan om de skulle återaktivera domänen o skicka en ny faktura ... de ville ens ta ansvar för detta ...

Anders Larsson 2011-01-11 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Kedi (Inlägg 20387218)
De har inte förklarat någonting utan de ställde bara frågan om de skulle återaktivera domänen o skicka en ny faktura ... de ville ens ta ansvar för detta ...

Håller med om att det är dålig stil om de inte har skickat någon faktura. Rent juridiskt har de dock inte gjort något fel, du har ett eget ansvar att inse att du borde betala.

Mer troligt, med tanke på att hela deras faktureringssystem är automatiskt, är att mailet med fakturan inte har kommit fram.

Kedi 2011-01-11 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20387224)
Håller med om att det är dålig stil om de inte har skickat någon faktura. Rent juridiskt har de dock inte gjort något fel, du har ett eget ansvar att inse att du borde betala.

Mer troligt, med tanke på att hela deras faktureringssystem är automatiskt, är att mailet med fakturan inte har kommit fram.

Det hör till att skicka ut en faktura så skyll inte på mig när felet ligger hos Loopia i detta fall.

LoopiaAB 2011-01-11 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av Kedi (Inlägg 20387233)
Det hör till att skicka ut en faktura så skyll inte på mig när felet ligger hos Loopia i detta fall.

Hej

Skicka vilket domännamn det till mig så ska jag kika på detta snarast.

/Jimmie

jonny 2011-01-11 16:53

Du har inte fått någon faktura så du har inte betalat och domännamnet har slutat fungera? Loopia erbjuder sig att rätta till felet men du är förbannad för att Loopia inte har bett om ursäkt, var det rätt?

MusikMixen 2011-01-11 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av Kedi (Inlägg 20387233)
Det hör till att skicka ut en faktura så skyll inte på mig när felet ligger hos Loopia i detta fall.

Anders har rätt! Det är upp till köparen att själv hålla reda på sina fakturor och vanliga räkningar. Så egentligen har de faktiskt inte gjort något fel.

Själv kör jag med deras "pre-paid" system med några kronor på kontot, är helnöjd.. :)

Anders Larsson 2011-01-11 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Kedi (Inlägg 20387233)
Det hör till att skicka ut en faktura så skyll inte på mig när felet ligger hos Loopia i detta fall.

Jag håller med dig, och det skrev jag också. Men rent juridiskt är det ditt ansvar att hålla koll på att det är dags att betala dina tjänster.

Har själv råkat ut för samma, både hos Loopia och Binero, så de är inget specifikt för någon. Kollar du här på WN har flera samma problem med olika företag.

Men mest troligt är att fakturan är skapad och skickad, men att den fastnat i ett spamfilter, haft en felaktig kontaktuppgift eller liknande.

FredrikNas 2011-01-11 19:01

Det är bara att ta fram popcorn och luta sig tillbaka... dom här trådarna blir alltid bra!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson