FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Låter för mig endast som en undanflykt att skriva att ni missat att skriva detta. Tror ni förlorar mer på det i längden än att låta folk fortsätta registrera domännamn för 99 öre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om dem råkar missa skriva med att erbjudandet skulle ta slut tidigare. Vad missar dem att skriva med nästa gång gällande andra saker? Sen mig personligen tycker jag inte 99 öre eller 19 kr spelar någon roll, men det är en annan sak. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om man tänkt genomföra en kampanj, som CityNetwork gjort. Så tror jag inte bara man skjuter från höften gällande hur mycket kampanjen kommer kosta dem. Om man som ditt exempel verkar tyda på, har gjort detta så ser jag det som ännu mer oseriöst. För ligger dem så nära till att gå i konkurs att dem måste avbryta en 99 öres kampanj, så har vi hittat ett till argument som gör det tveksamt att köpa tjänster från dem. Återigen, trovärdighet handlar det om, inget annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-10-05 klockan 18:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är ny kund hos City Network och har inget att klaga på än så länge. Supporten är bra, liksom öppentiderna. Det känns dock som de nyligen tagit nya tag och har ett program för att förbättra en rad saker som tidigare inte varit i topp. Det verkar vara mycket på gång inte bara tjänstemässigt, men också hur de skall och bör bemöta kunderna.
Deras CityCloud tjänst fungerar utmärkt men ser fram emot färdig backup-tjänst som idag är under Beta och därmed svårhanterlig. Den där "domännamns-kampanjen" må ha sköts lite halvdant men inget som bekymrar mig iaf. Bra att Johan går ut och förklarade hur det låg till. Senast redigerad av Azone den 2010-10-05 klockan 18:44 Anledning: De hade redan fixat webbsidorna som tidigare var spretiga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag önskar CityNetwork lycka till framöver och hoppas inte dem gör samma misstag i framtiden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dom kanske fick mycket uppmärksamhet efter den 1.000000:e domänen som drev upp antal besökare och kanske ännu mer antal ny registrerade domäner som kostade dom mer än det smakade.
Rent allmänt så är alla sådana här förlust kampanjer rätt oseriösa, och har man inte budget för ens klara av ett misstag i kampanjen och väljer avsluta den av en sådan orsak bör man nog fundera lite. Även om det är marknadsföring så måste man ju ha gjort en budget och beräknat att man kommer klara av det och även få tillbaka det man lagt ut i slutändan. Alla fall om det rör sig om större summor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller med Fredrik-s, trovärdigheten tar rejält stryk.
Hade det inte varit en så smal målgrupp som kände till kampanjen hade det haglat anmälnigar till konsumentverket. Säg exempelvis att Stadium skulle göra samma sak, fy fan vilket liv det skulle bli. Inte direkt varumärkesbyggande att ha den här diskussionen i bagaget. Hade man inte råd, skulle man inte kört det från början. Har man missat skriva villkor, får man stå sitt kast. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|