Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

CityNetwork avbryter domänkampanj

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-06, 11:43 #25
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Vi är med alla i kritiken och instämmer fullt - vi gjorde en stor miss. Ciffan - när jag sa detalj menade jag inte att det inte var en stor miss - utan detaljen var att vi missade att få med den lilla raden text som är helt avgörande här "gäller tills den miljonte domänen registrerats eller så långt som till fredagen". En detalj i text men extremt stort i påverkandet av kampanjen och kunder som kommer i kläm. Något som är extremt förargligt och som vi självklart måste se till att det aldrig händer igen.

Vi är helt öppna med att vi gjorde missen och fick inte med den texten. Helt öppna med att det handlar om ekonomi också för vi subventionerar domäner hårt. Något som jag nämnde tidigare - hade vi haft ett antal hundratusen till att lägga - hade beslutet varit enkelt. Vi hade fått "äta" smällen så att säga.

Vi fortsätter dock med subventioneringen (om än mindre) och är fortfarande "billigast" och tyngst subventionerade med nuvarande priset 19 kronor ink moms (om du har tagit dina 10 domäner från Binero dvs). Viktigare dock - vi subentionerar också dagligen (utanför alla kampanjer) vilket ser till att hålla alla andra nere också. 89 kr inklusive moms första året är vårt normalpris. Hjälper inte just nu men i det längre perspektivet tror jag det är mycket viktigt för oss alla.

Skulle samtidigt vilja säga tack till er som ser detta från ett större perspektiv här i tråden. Vi gjorde en stor miss - vi är extremt ledsna för alla som har kommit i kläm på grund av detta. Som helhet är vi här för att driva både City Network framåt men även hela branschen. Subventionerade domäner tror vi gynnar er - användarna och sätter lite press på bra dagliga priser. Skulle vi riskera att inte kunna vara den dagliga prispressaren - tror jag personligen vi alla förlorar. Ett jättesvårt beslut men vart ett tvunget beslut tyvärr.

Vi kan bara hoppas ni har överseende och att vi nu går igenom våra processer igen och ser till att detta aldrig händer igen - är någon form av "ok" att vi kan gå vidare.

Från oss alla på City
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017