FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tycker personligen att simpelt är snyggast. Men lägg gärna till ett telefonnummer, en mailadress för användarens "trygghet" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Korrekt information direkt ger snabbare hantering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
skicka ett pm till mig så kan du få min mall som jag använder. egensnickrad. så enkel och stilrent det kan bli
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du känner så för att du inte kommit i kontakt med något bra formulär. Det jag använder mig av fungerar klockrent. Skrev det själv för länge sen. Inge spam går igenom och allt hamnar direkt till min epost. (använder inte ens captcha) Enkelt att återanvända på alla sidor jag har, även i wordpress. Senast redigerad av j0han den 2010-05-12 klockan 00:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Precis som du säger så är inte heller detta något problem. Det du beskriver kan man istället vända på till någonting som tvärtom är positivt för de flesta webbplatser. Jag, och många med mig, drar sig för att skicka ett meddelande om det bara finns en e-postadress såvida jag inte verkligen behöver kontakta webbplatsen. Detta innebär att du missar mycket av den kommunikation som du verkligen kan dra nytta av nämligen konstruktiv kritik, förslag på förbättringar och nya funktioner på din sajt, rättelser av textfel eller andra saker som ser konstiga ut osv osv. Sådant struntar de flesta i om det saknas ett snabbt och smidigt kontaktformulär. Om du nödvändigtvis känner att du måste få bort könsordsmailen (tror det är relativt ovanligt och förmodligen relaterat till din verksamhet; jag har aldrig upplevt det som ett problem ens på vältrafikerade sajter) så går det alltid att filtrera bort dessa relativt enkelt. Gör man rätt (och har nerverna innanför huden ![]() Jag har i princip aldrig träffat på ett företag som upplever kontaktformulär som ett stort problem, snarare tvärtom. Jag själv skickar ALDRIG ett meddelande jag inte behöver skicka om det inte finns ett sådant och internetanvändarna spenderar generellt sett extremt lite tid på en sida idag jämfört med för tio år sedan. Detta beteende måste man ta hänsyn till. Stänger man en dörr så hugger man av sig det ena benet.
![]() |
Svara |
|
|