Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


AdSense $$$$$ nu och 1 år sedan...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-31, 12:31 #11
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Citat:
Tack Tomas!

Intressant läsning!

Det är det här som WN skall vara till för, HJÄLPA VARANDRA!

/Thomas THL
Håller med!! Problemet är att många forum eller besökare på forum är rädda för att dela med sig av hur de arbetar av olika skäl.. kanske är de rädda för att bli kopierade eller utskrattade av andra medlemmar vilket är mkt tråkigt..

Vi sitter alla i samma båt o är det fler som vill tala om hur de arbetar annat än att "jag bygger sidor för adsense" så är det mycket tacksamt.. Själv kommer jag som ovan att dela med mig av olika saker som har funderat under många år o är det en enda person på detta forum som blir hjälpt av detta så är det jätteroligt och målet är nått.. Det jag delar med mig av är inget som är taget ur luften utan det som fungerar idag, har funderat en längre tid samt det som vi aktivt arbetar med dagligen.. Vi är ute efter ett långvarigt företagande på nätet o inga snabba cash som funkar en vecka..

Kanske kommer jag att starta en svensk sida för detta, kanske kommer jag att bara skriva här - det beror på arbetsbelastningen o lustenm men det som är viktigast är att vi vågar släppa lite hemligheter o hjälpa varandra.. Det är just det som ett forum är till för... Kom gärna med kritik o frågor men inte med påståenden tagna ur luften...
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 17:08 #12
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
Jag tror, som grazzy också säger, att MFA-sidor kommer att dö ut. Men det kanske finns något mellanting som MFQ (som jag aldrig hört förut ). Men jag har svårt att tänka mig att google kommer stänga ute informationssidor. För så länge man har bra information och som inte är något uppenbart skit så finns det väl ingen mening med det?

Tomas B. Finns det någon "magisk gräns" vad gäller inkomster för en site? Det måste ju finnas någon gräns för när det tar för mycket tid att öka inkomsterna gentemot vad dom genererar?
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 17:24 #13
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Citat:
Det är just det som ett forum är till för... Kom gärna med kritik o frågor men inte med påståenden tagna ur luften...
Taget ur luften är väl precis vad det mesta du skriver är; du har ingen sida i din profil (vilket är emot reglerna här på WN). Det finns egentligen inget som säger att du inte bara hittar på att du tjänar pengar. Nu säger jag inte att du gör det, för varflr skulle du inte kunna tjäna pengar på SPAM?

Det du har skrivit ovan är bara en repost av saker som de flesta här på forumet vet om (dvs babblet om att använda bloggar, unika domäner med ett fåtal keywords osv). Det är gammal skåpmat som har varit känt sen internet startade i princip.

Mitt största problem med dina inlägg är att du inte verkar förstå att de flesta här på forumet bedriver seriös verksamhet i form av ehandel, försäljning av konsulttjänster och försöker bidra till internet på ett seriöst och vettigt sätt. Vi är unga, entusiastiska och brinner för det vi gör.

Du däremot, verkar vara en gammal gubbe som bara vill tjäna pengar på enklast möjliga sätt. Att det råkar involvera att spamma google på så listiga sätt som möjligt bekymrar dig inte det minsta. När du säger att du använder automatiska program för att generera content; ringer det inga klockor? Inga automatiska program kan generera ny informell information utan de kan bara i bästa fall återskapa och skyffla om. I de flesta fall med dåligt resultat.

Vad som skrämmer mig är att du har en liten skara av fanboys här. Vad deras motiv är kan jag bara ställa mig frågade till. Jag borde veta bättre än att gå i klinsch med dig, men eftersom du tillåts härja fritt här på forumet så har jag jävligt svårt för att låta bli.

Om nån vill veta hur man tjänar pengar på nätet långsikt på riktigt så kan jag inte annat än rekommendera läsning av tex z-ztreams blogg (dan.se). Alla tjänster som inte är byggda med användare i första hand kommer att failera för eller senare.

Du tycker att jag är barnslig och onödigt verbal -
Citat:
Du har som vanligt ingen som helst aning om vad jag pratar om men ändå så vill du bara synas på forumet genom att komma med påståenden som du tagit från luften.. Jag har nu levererat en gratis straffspark o jag väntar på vad du ska komma med i nästa post.. wink.gif
Du säger själv att forum är till för att hjälpa andra på, och det är precis det jag gör. Att hindra dem från att gå på ditt bullshit.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 18:55 #14
Leons avatar
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 519
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Leons avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 519
Bra sagt grazzy igen.

Alltså Tomas B det du tog upp i ditt andra långa inlägg är bara att du gått in mer
på djupet vad gäller MFA sidor, att du har vidareutvecklat det och ädlat
den konsten till att få bättre content med ghostwriters osv osv.

För det enda som dina sajter är till för är inkomst i förstahand vare sig
det är google eller något annat, dina mål du pratar om:
att det genererar dollars varje dag .. det är iprincip vad ditt
arbete går ut på. Att sidorna ska ge inkomst i första hand.
Det är alltså ett FÖRÄDLAT MFA Nätverk Inget annat...
Leon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 19:59 #15
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
Leon. 99% av allt arbete går väl ut på att ge inkomst i första hand ?
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 20:03 #16
Leons avatar
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 519
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Leons avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 519
Inte för mig iaf...

Sen är det oxå HUR man försöker skaffa sig inkomst.

Vilket jag inte tycker förädlade MFA nätverk är speciellt bra.
Leon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 20:23 #17
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
Jo, visst kan man väl göra saker för att man tycker det är roligt. Men om man jobbar seriöst med något så gör man det väl för pengarnas skull ? Såvida man inte har en hel hög på banken.


Alla sätt är bra utom dom dåliga.
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 20:35 #18
Leons avatar
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 519
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Leons avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 519
Jag arbetar seriöst med min sajt, eller ja försöker iaf,
och inte är det för pengarnas skull direkt.

Och inte har jag en hel hög på banken direkt heller,
jag är nog fattigast av alla på hela WN, men inte klagar jag för det
Men däremot så försöker jag arbeta så seriöst som jag kan utan att ha
direkt vinstintresse för det... Jag tänker på större saker än mig själv
genom min sajt att hjälpa världen på "mitt sätt" såsom jag kan utan vinstinträsse.

Fasst det är klart borgare kommer det alltid att finnas, likaså vänster folk som jag =P
Leon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 20:52 #19
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Citat:
Originally posted by j0han@Jul 31 2007, 19:23
Alla sätt är bra utom dom dåliga.
Och vilka slutsatser kan vi dra av det?
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 21:16 #20
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
att alla sätt är bra utom dom dåliga?


Nej, nog för att det han håller på med är en stor gråzon. Och det är en rätt osäker framtid för hans del. Men i takt med att google ändrar sig så kommer troligtvis han också utveckla sig?
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017