Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

AdSense $$$$$ nu och 1 år sedan...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-31, 22:15 #21
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Jag har lärt mig en sak under åren;

"Kan något på Internet missbrukas, kommer det att missbrukas."
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 23:45 #22
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Citat:
Originally posted by j0han@Jul 31 2007, 20:16
att alla sätt är bra utom dom dåliga?

Nej, nog för att det han håller på med är en stor gråzon. Och det är en rätt osäker framtid för hans del. Men i takt med att google ändrar sig så kommer troligtvis han också utveckla sig?
Problemet är inte exakt vad han sysslar med, han får gärna leka runt i gråzooner för min del och trampa Googles TOS på tårna då och då. Men ska han förvänta sig hyllningar på WN för det? Eller lura in okunniga i samma "träsk"? Detta är något som hör till dem dåliga sätten.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 23:54 #23
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
FredrikMH
Hyllningar tror jag inte förväntade sig. Han delade med sig av sina kunskaper som säkert ett gäng tar till sig. (Jag är tveksam till att han är den enda som håller på med mfa-siter här på wn)

Leon
Du förstår säkert vad jag menar Dom flesta har ett jobb för att det ger betalt. Sen finns det hobbyverksamhet, men det räknar jag inte riktigt.
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-01, 09:55 #24
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar

Det jag ville poängtera med min post var att Tomas B är villig att berätta hur han lyckats på Internet, dela med sig av sina kunskaper (något som Leon borde gilla som är åt vänstern.. ).

Jag kan förstå att alla inte gillar Tomas sätt att arbeta och att det egentligen inte tillför något till Internet men frågan är om fler "roliga klipp"-sajter tillför något....

Och Leon, jättebra att du driver Volontärforum och pengar inte är en drivkraft för dig men med huslån, 2 bilar, fru, 2 barn och allt vad det innebär MÅSTE man vara det du kallar borgare.

/Thomas THL
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-01, 12:05 #25
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Flitig postare

Citat:
Mitt största problem med dina inlägg är att du inte verkar förstå att
de flesta här på forumet bedriver seriös verksamhet i form av ehandel,
försäljning av konsulttjänster och försöker bidra till internet på ett
seriöst och vettigt sätt. Vi är unga, entusiastiska och brinner för det vi gör.
Det tvekar jag inte en sekund på..

Citat:
Du däremot, verkar vara en gammal gubbe som bara vill tjäna pengar på
enklast möjliga sätt. Att det råkar involvera att spamma google på så
listiga sätt som möjligt bekymrar dig inte det minsta.
Gammal gubbe... Mycket har jag kallats för men aldrig gammal gubbe men kanske är gammal om man är 33år på detta forum JA mitt mål med siterna är att dra in pengar till mig själv och till mina klienter men det är kanske fel.. Kanske skulle man göra allt jobb gratis o lägga ner företaget.. =) Att spamma google funkar inte men det trodde jag du visste redan.. Om så var fallet så skulle vi inte ha kunnat haft ett långvarigt samarbete med just google.. eller hur?

Citat:
När du säger att du använder automatiska program för att generera content; ringer det inga klockor? Inga automatiska program kan generera ny informell information utan de kan bara i bästa fall återskapa och skyffla om. I de flesta fall med dåligt resultat
.

Inga automatiska program kan generera ny informell information???? Öhhhh nu är du ute o cyklar igen ... JO det finns faktiskt och informationen hämtas automatiskt från bla yahoo news (ett av många många många ställen) därav används det på mina nyhetssiter som jag skrev om tidigare.. Hemligheten är att ändra/uppdatera med jämna mellanrum vilket görs per automatik.. Du har rätt i att inga program finns ute på marknaden men vi har dem o har inga planer på att lägga ut dem..

edit:
Citat:
Alltså Tomas B det du tog upp i ditt andra långa inlägg är bara att du gått in mer på djupet vad gäller MFA sidor, att du har vidareutvecklat det och ädlat
den konsten till att få bättre content med ghostwriters osv osv.
Få bättre contents med ghostwriters..?? Jo självklart är det så.. Du måste skilja på artikelsiter o nyhetssiter som jag bygger med egna program. Till artikelsiterna använder jag ghostwriters för att skriva keywords rika artiklar som jag sen publicerar på mina sidor samt på olika directories.. Inget konstigt med att använda sk ghostwriters för att spara tid då det kan bli lite jobbigt att skriva 25artiklar per dag om creditrepair eller acne helt på egen hand o dessutom på klockren engelska..
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-01, 12:19 #26
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Nej, nog för att det han håller på med är en stor gråzon.
Och det är en rätt osäker framtid för hans del. Men i takt
med att google ändrar sig så kommer troligtvis han också utveckla sig?
Citat:

Gråzonen som du vill kalla det har funkat i nästan 10år.. Alla som sysslar med adsense har en osäker framtid därför är det oklokt att lägga alla ägg i samma korg.. Att planera för framtiden är ett måste om man har ett företag oavsett online eller offline...

Citat:
För det enda som dina sajter är till för är inkomst i förstahand vare sig
det är google eller något annat, dina mål du pratar om: att det genererar dollars varje dag .. det är iprincip vad ditt arbete går ut på. Att sidorna ska ge inkomst i första hand. Det är alltså ett FÖRÄDLAT MFA Nätverk Inget annat...
Alltså om man tjänar pengar varje dag så är det ett MFA nätverk o inget annat..? Då finns det alltså inga sidor med adsense som inte är MFA nätverk... Jojo...

Det jag inte förstår är varför det är så jäkla skitit att tjäna pengar.. Om ditt mål är att ha en hobbysite eller om ditt mål är att dra in pengar till dina klienter spelar väl inte så stor roll... Varför får man inte dra in pengar på det man är bra på?

Du har helt rätt!!! Mitt mål är att dra in dollars varje dag annars vore det omöjligt att ha ett företag eller överleva överhuvudtaget, samma gäller om du har ett jobb.. Få jobb betalar sig om du inte är på jobbet o ditt mål är ju att dra in pengar varje dag till dig själv o företaget..
Oläst 2007-08-01, 12:59 #27
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Men ska han förvänta sig hyllningar på WN för det? Eller lura in okunniga i samma "träsk"? Detta är något som hör till dem dåliga sätten.
Fredrik..... Jag förväntar mig inga hyllningar eller att lura in okunniga i ett träsk. Jag är inte heller här för att sälja något utan jag är här för att svara på frågor.. Sen att du kallar artikelmarknadsföring för ett träsk säger allt.... Så du menar att alla som lever på att skriva artiklar o sen publicerar sina verk på nätet oavsett om det är på hobbysiter eller företagssiter arbetar på ett dåligt sätt?

Ang sk MFA siter/nätverk så funkar det inte idag och som alla vet så kommer Google att lägga ner dem bums o i värsta falla stänga adsensekontot.. Vi har haft samma adsensekonto i alla år vilket är omöjligt om vi hade jobbat med MFA siter... Så en gång för alla... MFA nätverk funkar inte o jag rekommenderar alla att inte hålla på med MFA siter.. Så jag håller med dig om att MFA är ett dåligt sätt..
Oläst 2007-08-01, 22:03 #28
FredrikMHs avatar
Supermoderator

Supermoderator
FredrikMHs avatar

Citat:
Originally posted by Tomas B@Aug 1 2007, 11:59
Fredrik..... Jag förväntar mig inga hyllningar eller att lura in okunniga i ett träsk. Jag är inte heller här för att sälja något utan jag är här för att svara på frågor.. Sen att du kallar artikelmarknadsföring för ett träsk säger allt.... Så du menar att alla som lever på att skriva artiklar o sen publicerar sina verk på nätet oavsett om det är på hobbysiter eller företagssiter arbetar på ett dåligt sätt?

Ang sk MFA siter/nätverk så funkar det inte idag och som alla vet så kommer Google att lägga ner dem bums o i värsta falla stänga adsensekontot.. Vi har haft samma adsensekonto i alla år vilket är omöjligt om vi hade jobbat med MFA siter... Så en gång för alla... MFA nätverk funkar inte o jag rekommenderar alla att inte hålla på med MFA siter.. Så jag håller med dig om att MFA är ett dåligt sätt..
Nja hyllningar är väl smått överdrivet men tråden är inte skriven för välgörenhet. Du börjar berätta lite om historian om Google och Adsense och fortsätter sedan att prata väldigt ytligt om hur man på bästa sätt mjölkar pengar med Adsense utan att vilja gå in och berätta exakt hur ni gör. Istället skickar du helt fel signaler med din text och då syftar jag på bla dessa citaten:
Citat:
nätverk av nichade sidor, förstärka dessa adsense
sidor med "support sites" som tex bloggar, directories, one way links etc etc..
Seriöst? Snacka om att fylla på med skräp för att bygga upp dina sidor. För det är precis det som du skriver ovan. Annars får du nog förtydliga dig.
Citat:
hitta bra nicher för dina sidor vilket genererar bra betalda click,
Nej man skapar inte sidor efter vad som betalar bra. Det har folk försökt förr. Det är bättre att satsa seriöst på något man tycker är roligt och är intresserad av. Detta tipset är riktigt dåligt!
Citat:
generera quality content till dina sidor
Hur generarar man bra innehåll? Om det är betalada skribenter så är det sin sak, men då genereras inte heller innehållet. Detta är också helt missvisande eller helt fel. Välj själv.
Citat:
hitta ett enkelt sätt att bygga dessa sidor snabbt.. (vi har egna softwares för detta)
Citat:
Vi använder att antal softwares som fixar detta åt oss på autopilot
Skickar också sjukt bra signaler och det skriker Made For Ads(ense).

Jag skulle faktiskt vilja säga att du har fel i mycket som du skriver och denna texten berättar egentligen inte mer än att du har lyckats med metoder som nämns ovan. Metoder som många webmasters inte ens skulle tänka på att använda sig av, samtidigt som du upprepande gånger berättar att ni har tjänat feta $$$$$ på detta. Vill du rekommendera andra att använda sig av dessa metoder? Eller vill du får beröm för ditt "framgångsrika" resultat? Bara för du inte blivit tillrättadvisad av Google betyder det inte att du gör rätt. Har du frågat Google vad de tycker om dina sidor?

Nu kan ju jag ha helt fel om dina sidor, fast jag syftar snarare på texten du skrivit och hur den tolkas. Jag har heller inte orkat läsa igenom ditt uppsats-inlägg på förra sidan så jag kan ha missat något, fast det förändrar inte det faktum vad du skrev i första inlägget.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 01:35 #29
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by grazzy@Jul 31 2007, 16:24
Om nån vill veta hur man tjänar pengar på nätet långsikt på riktigt så kan jag inte annat än rekommendera läsning av tex z-ztreams blogg (dan.se).
Oj oj oj oj. Vilket roligt sammanträffande, grazzy.
Sett ztreams signatur?
* Tshirts.se

Edit: Särskilt roligt är det att han skriver om sidan, och hur han ska öka densiteten av "t-shirts" i sin blogg . Intressant att du inte anser att just hans tshirts.se är "långsiktig på riktigt".

Tycker för övrigt att sidor med riktiga artiklar, skrivna av ghost writers, är otroligt mycket mer givande för besökarna, än en lista på länkar som din väns sida t-shirts.se ger. Tar mest upp det för den otroligt dubbelmoral du/ni uppvisar. Hyckleri någon?
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 17:27 #30
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Seriöst? Snacka om att fylla på med skräp för att bygga upp dina sidor. För det är precis det som du skriver ovan. Annars får du nog förtydliga dig.
Fylla på med skräp???? Vad är det som är skräp med egna sidor som man länkar från o till.. Förstår inte varför du tycker det är skräp med directories o bloggar.. Miljoner personer använder sig av bloggar o directories och JA gör man det på rätt sätt så är de utmärkta verktyg för dela med sig av info ock för att bygga upp tex bra länkar till dina sidor vilket med tiden gör att dina sidor rankas högre... Iallafall våra gör det ..

Citat:
Nej man skapar inte sidor efter vad som betalar bra. Det har folk försökt förr. Det är bättre att satsa seriöst på något man tycker är roligt och är intresserad av. Detta tipset är riktigt dåligt!
Fredrik, det här beror väl ändå vad du har för mål med dina sidor eller hur? Självklart kan du bygga sidor om ämnen som du är genuint o seriöst intresserad av MEN det är inte målet med dessa sidor som jag skriver om här.. Jag har även sidor som inte har några som helst annonser på, sidor om saker som jag är mkt intresserad av som tex segling, poker, golf, resor etc etc..

Om jag har en klient som vill att jag ska tillverka 10 sidor om hur man reparerar sina creditkorts skulder och som dessutom anlitar mig för att de vill tjäna pengar på dessa sidor så ska jag alltså tacka nej till detta med anledningen av att jag inte är intresserad av ämnet???

Ang att bygga sidor efter vad som betalar bra är riktigt dåligt.. Jag kan säga så här att har jag chansen att välja mellan att få tex $5 per adsense click eller att få $0.15 per click så väljer jag det första alla dagar i veckan .. Sen hur du gör vet jag inte men varför inte dela med dig av dina kunskaper??

Citat:
Hur generarar man bra innehåll? Om det är betalada skribenter så är det sin sak, men då genereras inte heller innehållet. Detta är också helt missvisande eller helt fel. Välj själv.
Helt fel att använda ghostwriters??? Rätt eller fel vet jag inte men det funkar jäkla bra för oss och våra klienter..

Vi använder oss av olika softwares så mycket vi bara kan av flera anledningar och till flera olika projekt, inte bara för adsense utan tex även för att tracka våra adwords annonser, kolla våra länkar, aff annonser o mycket annat .. Det sparar enormt med tid o pengar men eftersom man inte får dra in pengar på det man gör enligt många här så är det också kanske fel?

Citat:
Jag skulle faktiskt vilja säga att du har fel i mycket som du skriver och denna texten berättar egentligen inte mer än att du har lyckats med metoder som nämns ovan. Metoder som många webmasters inte ens skulle tänka på att använda sig av, samtidigt som du upprepande gånger berättar att ni har tjänat feta $$$$$ på detta. Vill du rekommendera andra att använda sig av dessa metoder? Eller vill du får beröm för ditt "framgångsrika" resultat? Bara för du inte blivit tillrättadvisad av Google betyder det inte att du gör rätt. Har du frågat Google vad de tycker om dina sidor?
Vi har alla olika mål med vad vi gör men om det är så fel det jag gör o har gjort i åratal, varför inte då skriva hur du skulle ha gjort det istället för att bara hacka ner på andra? Dela med dig av dina kunskaper o ideer istället.. Skulle vara intressant att ta del hur du arbetar och samtidigt så kan man bolla ideer fram o tillbaka..

Jag rekommenderar alla som är intresserade av att använda sig av SEO och artikelmarknadsföring... Absolut! Om du orkar läsa hela tråden så står det att vi har mkt bra samarbete med google och har haft det i åratal.. Många av våra metoder tar tid att lära sig, är inte det billigaste eller den enklaste vägen att börja på men vem har sagt att IM är enkelt..

Du har dina mål med dina sidor o vi har våra men bara för att vi inte har samma mål eller arbetar på lika sätt så skriver jag inte att ditt sätt att jobba på är helt felaktigt då jag inte vet mycket vad du gör..

Citat:
Nu kan ju jag ha helt fel om dina sidor, fast jag syftar snarare på texten du skrivit och hur den tolkas. Jag har heller inte orkat läsa igenom ditt uppsats-inlägg på förra sidan så jag kan ha missat något, fast det förändrar inte det faktum vad du skrev i första inlägget.
Ett tips är att läsa hela tråden innan man ger sig in i en diskussion... Fredrik o alla andra... Lycka till med era projekt o har ni frågor om mina projekt så är det bara att köra på här.. Annars var inte rädd för att skriva o dela med er då det alltid är roligt o intressant att ta del av andras ideer..
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017