Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Omvandla massmördaren till bajs på nätet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-27, 19:58 #11
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Att ignorera honom är nog det bästa och det han mest fruktar. Visst är det svårt när den idioten får så mycket publisitet. Men att ignorera honom och låta honom sitta inne medans vi sörjer offren och dess anhöriga är nog det absolut bästa!
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-28, 00:57 #12
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Det bästa hade ju varit om media inte hade gått ut med så mycket information om allt som står i hans manifest. Det ger ju honom bara den publicitet han vill ha.

Jag tycker det där är en väldigt dålig idé. Sånt där ska man bemöta sakligt och rakryggat, inte genom att försöka förlöjliga. Hans anhängare och sympatisörer skulle nog bara bli fler om man började kasta skit på honom på det sättet.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-28, 02:03 #13
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Jag har också tänkt på det här, men vet inte riktigt vad jag tycker.
Att göra "bajsbilder" av honom känns nog lite ovärdigt och förlöjligande mot dom drabbade och drar ner hela diskussionen till en kiss och bajsnivå o andra sidan vill man ju inte att han ska lyckas med sin plan och få sprida sitt budskap.

Men jag tror man vinner i längden på att möta sakligt och med bra argument istället för att posta "bajsbilder" på nätet det känns betydligt bättre och framför allt mer seriöst.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-28, 04:40 #14
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Jag håller helt med om att det hade varit bättre om media varit lite mer sparsmakade med att publicera hans egna propagandabilder, vilket de ju var.

Å andra sidan är händelsen så horribel och saknar motstycke i nordisk historia så man förstår samtidigt att nyhetsredaktionerna inte har kunnat undvika det heller. Personligen tycker jag det hade varit bättre om media hade kunnat skrapa fram andra bilder (gamla passbilder etc), men det skulle iofs inte förvåna mig om sådana ej existerar. Han verkar ju varit extremt noga med att inte lämna något till slumpen. Dessutom är ju nyhetsvärdet trots allt extremt högt.

Nåja, de som dog för en knapp vecka sedan kan vi aldrig hjälpa, vad vi än gör på nätet. Förmodligen bättre att ägna dem en tanke och inte fokusera på personen som tog deras liv.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-28, 08:48 #15
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag tycker personligen det känns ovärdigt och gör knappast mer nytta än skada. Hat ska inte bemötas med hat, det här är precis motsatsen mot vad de flesta (kloka) norrmän har uppmanat till. En genial idé hade varit att engagera sig för en bättre värld, det här är en relativt korkad idé i mina ögon.
Håller med dig helt.
Möjligen kan man se det som en "kul grej", men sammanhanget för att göra ett sådant "spex" känns verkligen helt fel.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-28, 09:22 #16
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Conth,

Jag tror inte att upphovsmannen till idén gjorde detta som ett "spex" eller en "kul grej". Syftet var nog allvarligt och seriöst, men jag håller med om att reaktionen förmodligen blir kontraproduktiv och negativ.

Det är förstås omöjligt att stoppa denna propaganda att spridas på nätet och de som söker kommer hitta den ursprungliga, kommer göra det hur mycket vi eller myndigheter försöker stoppa spridningen eller förlöjliga källan.

Tack för respons alla! Det verkar som de flesta är eniga att detta är en illa motiverad och kontraproduktiv metod!
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-28, 09:32 #17
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Ps. Här är tydligen ursprungskällan till idén som jag förstår det: http://pastebin.com/DktSNbme
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-28, 10:06 #18
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Jag tror inte att upphovsmannen till idén gjorde detta som ett "spex" eller en "kul grej". Syftet var nog allvarligt och seriöst
Det är jag också fullt övertygad om. Men att koppla en ansiktsbild till en bild på bajs känns....well... inte särskilt moget eller "värdigt" som några uttryckte det.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-28, 11:16 #19
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Då är vi nog överens. Att koppla en personifierad "hög med skit" till en reell "hög med skit" kan verka ovärdigt i mångas ögon.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-30, 20:31 #20
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Personligen är jag skeptisk , dels till det etniska med hela och dels om man lyckas. Om man skulle göra samma sak med förintelse , göra så att t.ex sidor som förnekade förintelsen kom högst upp. Censur skapar bara nyfikenhet, det blir som The Pirate Bay och Förundersökningen till Arboga modet, innan media började skriva kanske 100 st hade laddat ner "förundersökningen" när media började skriva, nyfikenheten blev rekord stor

Jag har bara en känsla av vissa SEO konsultet som vill ha gratis PR och ingenting annat , det känns inte ok i den här frågan.

En person som ABB skall givetvis får komma till tals i en rättegång, men till dess skall han hållas kort.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Sorry ordvalet i rubriken, men i detta fall kan det vara befogat.

Jag läste just i AB att någon kommit på den geniala idén att förlöjliga massmördaren i Norge (ni vet vem jag åsyftar, men jag tänker inte skriva hans namn).

Man visar bilder på skit eller förlöjligande figurer (skolflickor etc) och döper och/eller taggar dem med mannens namn.

Någon som är på, eller är det rent av en dålig idé? Kan det anses som känsligt för de drabbades anhöriga? Personligen tror jag inte det, men har å andra sidan inte tänkt igenom detta så väldans.

Om jag bryter mot någon forumregel är det väl bara att ta bort detta.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017