FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Alpha,
Vi skriver om något som händer och sker i webbvärlden. Det behöver inte nödvändigtvis innebära att man stödjer det eller ens gillar det.
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag förstår att du inte var seriös med ditt förslag. Men vad var syftet med ditt inlägg? Jag fattar inte vad du försöker säga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag frågade vad det skulle göra för nått, att det kom upp bilder på "bajs" som trådskaparen sa.
Tar folk det jätte allvarligt om det dyker upp bajs när man söker på sitt namn? Jag förstog inte tanken, och ja jag behöver inte gilla eller förstå tanken. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-08-27 klockan 20:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tur vi har dig tartareandesire, som tung och orubblig motvikt i den seriösa vågskålen.
;-)
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
http://www.dn.se/kultur-noje/ingen-r...-fa-kommentera Fråga vilken riksdagspolitiker som helst om de skulle vilja delta i en öppen diskussion på nätet. De som syns mest och skriker högst är extrema ytterligheter. Högerextrema grupper använder t.ex. internet mer än någonsin tidigare och försöker sprida sitt budskap överallt där de ser en möjlighet. Många bloggare får motta dödshot med jämna mellanrum, även sådana som bloggar om allt annat än politik. Tror man att internet är en ren spegling av verkligheten så är man nog lite naiv.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-08-28 klockan 11:35 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det är lite ironiskt att man för några år sedan talade sig så varm om de öppna kommentarsfältens framtida betydelse för att göra nättidningarna sociala och interaktiva för läsarna. Nu känns och verkar det som många redaktioner helst vill gå motsatt väg. Krav på inloggning och / eller moderatorer som först måste godkänna inläggen. I vissa fall pratar man om att de facto ta bort möjligheten för allmänheten att kommentera. Det tar ju också en förbaskad tid att sitta och moderera bort meddelanden från blådårar och knäppgökar.
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Av en ren tillfällighet lyssnar jag nu på "Medierna" (P1). Ett riktigt bra mediagransknings-program (tycker jag) som denna vecka just handlar om hat, hot och annat otrevligt i nämnda kommentarsfält på nätet. Rekommenderas!
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror att hat måste mötas med kärlek, att därför hata alla onda människor är därför ingen bra lösning och leder ingen vart. Att försöka omvandla en mördare genom att försöka förlöjliga osv, tror jag inte alls på. Däremot är det intressant att se att många mördare har blivit mycket bättre efter att ha blivit kristna, senast nu Tony Olsson. Ta en titt på hans blogg: http://tonyolsson.blogspot.com/2011/...mber-2010.html
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ofta är det missbrukare som blir "omvända", även om det givetvis också finns andra exempel. De är lättledda och lättpåverkade människor som bara byter ett beroende och en besatthet mot en annan. Annars håller jag med dig, att gå runt och hata människor gör ingen nytta alls utan skadar bara en själv. Att motverka, och framför allt förebygga, brottslighet gör däremot nytta.
![]() |
Svara |
|
|