FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Nya Moderaterna |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 17.27% |
Socialdemokratiska Arbetarepartiet |
7 | 5.04% |
Centerpartiet |
4 | 2.88% |
Folkpartiet Liberalerna |
4 | 2.88% |
Kristdemokraterna |
2 | 1.44% |
Vänsterpartiet |
2 | 1.44% |
Miljöpartiet de Gröna |
3 | 2.16% |
Junilistan |
2 | 1.44% |
Sverigedemokraterna |
7 | 5.04% |
Piratpartiet |
84 | 60.43% |
Antal röster: 139. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#161 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det går att bygga ett samhälle där människor i alla åldrar trivs och mår bra och det har varit målet med svensk politik under en lång tid.
![]() |
![]() |
#162 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja, de ökar och får fler röster och mer att säga till om? Hur fan går man till val om man ska rösta åt alla man känner. Tipsa gärna om någon kandidat som kan genomföra följande:
-Min bror är ju ingenjör och tjänar bra så han vill ha sänkt skatt. -Mina föräldrar ska renovera huset och skulle vilja att vi ökade rotavdraget med 50%. -Min mormor och morfar får för lite pension så jag skulle vilja att den höjdes. -Min lilla kusin går i mellanstadiet och får usel skolgång pga nedskärningar. Kan vi fixa det också? -Min kompis Ahmed får inget jobb för han har inget svenskt namn. Jag måste göra något åt invandrarfientligheten i Sverige. -Min kompis Susanne blev våldtagen på krogen och detta beror såklart på det manliga förtryckarsamhälle vi lever i så jag vill kvotera in män i alla styrelser och på alla företag. 50/50 eller no deal som jag brukar säga. -Jag själv vill att vi avskaffar lagar och regler och lever som djur i grottor. Hmm.. Federley kanske eller vad tror du? Nej jag vet... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ahaa...hon är mänsklig!
![]() Här är det nog svårt att hitta sossar, dom flesta är i en Moderat-ålder upp till 35år tills dom blir utbrända och sjuka sen blir dom sossar. ![]() jag kan hålla med om att hon är nog den sämsta partiledare som sossarna haft... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men det är väl inget att förlora sömn över, antingen så greppar man det, eller så gör man det inte, empati och solidaritet är svårt att lära ut eller ens förklara...det låter sig helt enkelt inte göras på den nivån du efterfrågar... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vem ska bestämma det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Svar på ztreams inlägg:
Politik handlar mycket om att fördela resurser och måste vara långsiktigt hållbar. Om det är något som är meningslöst så är det att rösta i ett val för att man ska få billigare ombyggnad av huset och i nästa rösta tvärtom för att man nu är klar. Alla människor har inte samma behov och politiken handlar mycket om optimering, att finna den bästa lösningen för så många människor som möjligt. Det går inte alltid att hitta ett "rätt" val i varje enskild fråga så som du ställer upp det hela och du får nog väldigt svårt att hitta några representanter som stämmer in på samtliga punkter. Din feministpunkt med kvotering är väl extrem och i princip alla vill väl göra sig av med främlingsfientligheten? Jag tänker inte tala om för dig eller någon annan vad ni ska rösta på. Det enda jag reagerade på var att du i princip säger dig skita i allting utom dig själv. Då kan man lika gärna flytta till det land som passar en bäst för stunden och det är kanske inte Sverige för din del? Eller, bryr man sig inte om någon så varför då inte bara strunta i allt och försöka livnära sig ute i skogen? Det kan dock bli lite tufft efter en tid eftersom vi inte ska bry oss om miljön heller. Undrar om inte den bästa lösningen vore ett gigantiskt kärnvapenkrig? Mona kommer nog stjälpa sig själv ganska bra utan någons hjälp men ipred var ju räddningen för oppositionen. Jag är själv varken sosse, moderat eller kommunist in i minsta detalj utan tycker det finns bra idéer hos de flesta partier, det är bara det att inte allting fungerar i praktiken trots att det låter bra i teorin. Det finns egentligen inte något bra styrelsesätt utan som det har sagts så många gånger förut så är demokratin det minst dåliga.
![]() |
![]() |
#168 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om man nu verkligen HAR en kompis som heter Susanne som blivit våldtagen, eller känner en Ahmed som inte får jobb p.g.a. sitt namn, så är detta frågor som dom flesta klarar att inkludera, med hjälp av empati eller genom praktiskt resonemang, i dom beslut vi fattar dagligen (ska jag dra det här skämtet nu, känner jag någon som kan hjälpa Ahmed o.s.v.) och för mig är det tveksamt om det ens är politik,varför ska "politiken" ta hand om människor i min närhet om jag själv inte gör det, politiken är inte lösningen på alla problem. Jag tycker egentligen politik är ganska enkelt (faktiskt nästan på 1+1=2 nivå)...under devisen "less is more" så är det ju ett 0-summe spel, detta gäller såväl ekonomi som miljöfrågor, så om det är det givna svaret, vad värderar vi som människor, är jag värd mer om jag vet att det måste bli på bekostnad av någon annan... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja, jag ber om ursäkt för att jag inte håller din höga standard Gummianka. Det märks att du själv inte klarar argumentera eftersom du går under bältet och blir personlig mot mig såfort du inte håller med.
Det ni inte förstår är att ett demokratiskt val är egoism. Att man röstar för sig själv i valet innebär inte att man inte har empati eller bryr sig om andra människor. Det förstår de flesta, därför tänker jag inte utveckla det mer. Ni kanske borde flytta till ett land där man inte har demokratiska val eftersom ni inte erkänner deras funktion och syfte? Men eftersom ni är naiva utopister som uppenbarligen inte lever i samma värld som jag så har jag inte mer tid att lägga på att stånga huvudet i väggen i denna tråd. Nu ska jag fixa mina affärer som går så jävla dåligt istället och dra in lite skattepengar till samhället. Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||