FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Nya Moderaterna |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 17.27% |
Socialdemokratiska Arbetarepartiet |
7 | 5.04% |
Centerpartiet |
4 | 2.88% |
Folkpartiet Liberalerna |
4 | 2.88% |
Kristdemokraterna |
2 | 1.44% |
Vänsterpartiet |
2 | 1.44% |
Miljöpartiet de Gröna |
3 | 2.16% |
Junilistan |
2 | 1.44% |
Sverigedemokraterna |
7 | 5.04% |
Piratpartiet |
84 | 60.43% |
Antal röster: 139. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#171 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är ju svårt att inte bli personlig när vi faktiskt rör oss bland frågor som är bland det mest personliga vi har. Det som är ett teoretiskt/retoriskt resonemang för dig, med någon som är våldtagen, inte får jobb p.g.a. sitt namn, är med högsta sannolikhet en realitet för någon annan, och säkerligen något som upplevs personligt.
Men du kan ha rätt i att att man inte visar sin empati eller sitt engagemang för andra människor "med valsedeln" inte innebär med automatik att dessa egenskaper inte finns, men baserat på personliga erfarenheter så har jag aldrig hittat någon som HAR dessa egenskaper som kan ta av sig dom som en överrock, t.ex. när man ska rösta, vilket väl får sägas vara förbannelsen som vilar över dessa annars önskvärda egenskaper. Uppenbarligen har vi helt aparta åsikter om vad politik är, för dig verkar det vara en slags absolut sanning att demokrati = egoism, och jag hittar inga belägg att det är så, även om jag aldrig skulle försöka ta ifrån dig din upplevelse av att det är så, jag menar bara att den sammanlagda bedömningen som man alltid gör, privat, i affärer, där man väger in för och nackdelar, egna såväl som andras, självklart kan göras även när man utnyttjar sina demokratiska rätt och skyldigheter. (..här tänkte jag göra en onani/sex jämförelse men tror att jag låter bli, jag tror att min position framgår ändå...) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men jag tycker det är en intressant fråga, kanske en av dom intressantare, och kanske är det där vi har "tappat". Egentligen går det ju inte att säga att politiken är någonting, den är vad vi gör den till, men jag vill gärna se att politiken är mer än bara ett egoistiskt val, och där tycker jag att digniteter som Bill Gates och Warren Buffett uppvisar politiska åsikter/val som får anses allt annat än egoistiska.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
7 pers som röstat på Sverigedemokraterna här på WN
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#175 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo det stämmer dom ända siffrorna som stämmer är Piratpartiets...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Lite intressant med Sverigedemokraterna och andra som inte vill ha några invandrare i landet (nu kanske Sd inte är riktigt lika extrema som en del andra men ändock). Samerna var ju i landet innan svenskarna så egentligen borde väl rent logiskt bara de få vara kvar? Men förnuft och logik är ju kanske inte deras starka sida.
![]() |
![]() |
#177 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bra !
Såg inte: "Ett begränsat Internet är lika mycket ett hot mot alla som jobbar med Internet professionellt som en begränsad yttrandefrihet är ett hot mot alla som jobbar i tidningsbranschen" Borde belönas med ett Nobelpris! :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nåväl nu till det jag tänkte skriva, om samer och Sverige. Det var väl så att nationen Sverige bildades som ett slags "peace offer" mellan de 2-3 ätter som alltid stridit inom rikets gränser. (Svea-ätten med flera vad dom andra nu hette) Så borde inte rent logiskt alla som befann sig inom Svea-rikes gränser när det bildades vara de ursprungliga "svenskarna" om man nu ska definiera den gruppen på något sätt? Och då borde kanske bara den gruppens ättlingar få vara kvar? <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det hade varit intressant att se hur folk hade röstat om inte piratpartiet hade varit med på listan.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|