Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ska på min första arbetsintervju som 15 åring

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-13, 09:28 #101
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Jag ska alltid komma 15-20 min före nästa gång förhoppningsvis, kanske ta en tidigare buss/tåg ist är alltid bättre.
Lagom är bäst. 15-20 min innan är på tok för tidigt. Det irriterar förmodligen arbetsgivaren. Var i närheten 30 minuter innan och dubbelkolla att du hittat adressen - men dyk inte upp förrän 5 - max 10 minuter innan utsatt tid.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 13:02 #102
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag håller med Jonny! Helt okej att vara i närheten, men ta hellre en kopp kaffe på caféet på andra sidan vägen än att dyka upp 20 min före utsatt tid hos arbetsgivaren.
Du får tänka på att arbetsgivaren har viktiga saker för sig, och kanske blir jättestressad av att du dyker upp så tidigt. Fem min före låter lagom.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 14:56 #103
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Jag håller med Jonny! Helt okej att vara i närheten, men ta hellre en kopp kaffe på caféet på andra sidan vägen än att dyka upp 20 min före utsatt tid hos arbetsgivaren.
Du får tänka på att arbetsgivaren har viktiga saker för sig, och kanske blir jättestressad av att du dyker upp så tidigt. Fem min före låter lagom.
Ja då, det ska jag ha med i minnet.
Har fortfarande inte fått svar för er som är intresserade utav det så jag skall söka fler jobb nu!
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 15:16 #104
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Ska du sälja produkter och tjäna provision så tycker jag du bör göra det på internet istället. Du vet, som en affiliate.

Jag har lyckats jättebra, och jag är inte mycket äldre än dig. Är 17 år gammal. Tjänar faktiskt lika mycket pengar som mina vänner gör (har vänner som sliter på MC Donald's flera timmar om dagen) genom att bara ta det lugnt hemma. Pröva på affiliatemarknadsföring
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 17:25 #105
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Ska du sälja produkter och tjäna provision så tycker jag du bör göra det på internet istället. Du vet, som en affiliate.

Jag har lyckats jättebra, och jag är inte mycket äldre än dig. Är 17 år gammal. Tjänar faktiskt lika mycket pengar som mina vänner gör (har vänner som sliter på MC Donald's flera timmar om dagen) genom att bara ta det lugnt hemma. Pröva på affiliatemarknadsföring
Mjo, jag provat på det lite redan och det har väll inte gått så bra.
Anledningen till jag sökte jobb var ju bl.a att träffa folk och komma ut och lära sig nya ställen osv.

Men om du har tips på lite affiliate grejer så kan du pm:a ? Skulle varit snällt om du kunde dela med dig lite av dina tips o trix =)
Oläst 2010-05-13, 18:12 #106
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg

Fördelen med McDonalds-alternativet är att man får en viktig referens vilket man har stor nytta av i framtiden. Att man "lekt på nätet" (vilket det verkar som för de flesta arbetsgivare som inte har koll) ser förmodligen inte alls lika bra ut när du sedan söker nästa jobb.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-05-13 klockan 18:16
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 19:15 #107
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2004
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar

Reg.datum: Jul 2004
Hehe, tänkte bara flika in lite kontrast då jag gjort tvärt mot det mesta som står i denna tråd.

Till att börja med kom jag 20min före utsatt tid på min intervju, 07.40 istället för 08.00. Gjorde tydligen ett bra intryck och fick jobbet direkt. Hade trasiga jeans och gamla skate-skor på mig (som jag nämnde i tidigare post).

I början (det första halvåret) kom jag alltid i tid till jobbet. Efter denna tid blev det en del förseningar. Just nu har det spårat ut helt och jag kommer till jobbet när jag orkar dra mig ur sängen på morgonen. Lyckligtvis jobbar jag som webbutvecklare och får jobba lite när jag känner för det så länge jag gör heltid
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 19:29 #108
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av digi Visa inlägg
Hehe, tänkte bara flika in lite kontrast då jag gjort tvärt mot det mesta som står i denna tråd.

Till att börja med kom jag 20min före utsatt tid på min intervju, 07.40 istället för 08.00. Gjorde tydligen ett bra intryck och fick jobbet direkt. Hade trasiga jeans och gamla skate-skor på mig (som jag nämnde i tidigare post).

I början (det första halvåret) kom jag alltid i tid till jobbet. Efter denna tid blev det en del förseningar. Just nu har det spårat ut helt och jag kommer till jobbet när jag orkar dra mig ur sängen på morgonen. Lyckligtvis jobbar jag som webbutvecklare och får jobba lite när jag känner för det så länge jag gör heltid
Nu verkar ju din arbetsplats vara rätt slapp och de som jobbar där bryr sig inte så mycket om att klä sig propert och hålla tider, vilket kan vara rätt skönt. Men inom andra yrken är det väldigt viktigt, det är stor skillnad :P Personligen skulle jag inte bry mig, bara det inte kom nån "fjortispojke", med babyblå uppknäppt skjorta och ett brunt ansikte... Då skulle jag bara skratta åt honom och skicka iväg honom, såna kan man inte ta seriöst! (Såg en sån för nån dag sedan, första gången jag skrattat åt en annan människas utseende )
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 20:53 #109
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Men Webbutvecklare är la lite fritt, t.ex koda projekt när det behövs osv, även om man har heltids anställning?
Tror inte jag kommer få jobbet haha xD
Oläst 2010-05-13, 21:07 #110
Zedrick Zedrick är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2009
Zedrick Zedrick är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Vad du än gör, kom alltid i tid till en anställningsintervju!!!
Meh, det behöver väl nödvändigtvis inte vara så viktigt. Jag kom 50 minuter för sent till min senaste anställningsintervju (för 6 år sedan) pga att jag gick vilse i Köpenhamn. Sålänge a) man inte är försenad för att man stannade till på puben eller liknande, b) man är kvalificerad och c) det är ett avslappnat företag (dvs ett ställe man vill jobba på, inte något slavläger med amerikansk ledning) så ska det kunna gå bra ändå.

Jag blev anställd och har senare hållt i anställningsintervjuer för det företaget, att någon varit försenad till intervjun (det hände) var ingenting som påverkade någonting - sålänge det inte var avsiktligt.
Zedrick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017