FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har ett program för en av mina sajter på double och tycker det fungerar helt OK. Systemet tycker jag är bra och man kan styra mycket själv. Går ungefär +/- 0 med alla omkostnader via double, men det är nog snarare vårt fel då produkten vi säljer är en tävlingskupong som kostar 15kr, och det är väldigt små marginaler.
Kommer släppa en webbutik nu i mellan dagarna, tänkte köra ett program hos double. De är snabba att svara och ett konto kan sättas upp snabbt. Affiliatenetwork hör aldrig av sig när man vill sätta upp ett program där, uselt! Tradedoubler är för stora med för mycket kostnader. Double, ett bra alternativ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
tack för ett snabbt svar. Mina värsta farhågor var att ni gått i KK och ställt in betalningarna. Men så var det ju inte alls. ![]() Måste säga att även jag tycker att double fungerar mycket bra. Bra utbud av program och inget trassel med referals som tar en stor del av min trafik till tradedoubler. Tummen upp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Still going phpweb.biz/suspended.page/]http://phpweb.biz/suspended.page/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej igen!
December har varit en riktigt aktiv månad med många besökare i nätverket som har gjort att Double har växt riktigt snabbt. Problemet som uppstod ovan var visst lite värre än vad jag trodde. Det som har hänt nu är att hela vår server slagits ur flera gånger under dagen då det har varit en stor överbelastning på den (plus att >jag< lade till lite kod som inte gjorde saken bättre). Resultatet är att företaget som har hand om servern nu envisas och vägrar aktivera sidan igen... Jag vet att många av våra affiliates besöker WN så jag får skriva här då hela Double för tillfället är nere (+ alla våra mail konton). Vi har under dagen beställt egen server (helt egen), och kommer att försöka få upp Double på någon annan host under tiden innan vi har fått igång vår egen server. All statistik fram till idag finns kvar så ingen går miste om sina pengar. Nu är det riktigt trassligt med helgdagarna men har vi tur så får vi upp Double tills på måndag. Jag ber hemskt mycket om ursäkt och hoppas att ni kan stå ut med väntandet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om ni inte förstår det, Double, så måste det väl skrivas i klartext: Det här duger inte. Det duger verkligen inte. Redundans, backup, reserver och säkerhet till både höger och vänster... sånt är ju A och O innan man ens startar en sån här verksamhet. Nå, man hoppas ju att ni nu har lärt er av läxan och kommer att satsa mer på den biten framöver. Men ni kan lungt räkna med ett rejält steg tillbaka, nu när ni hade kommit igång mycket bra, och det var ju synd och egentligen onödigt. Det skadar våra sajter, varje bruten länk är en negativ sak. Det är alltå inte bara den komission som uteblir som är vårt problem med er just nu.
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Medlem
|
En sak man lär sig snabbt när man jobbar med nätverk som dessa och som framför allt växer snabbt är att allt inte kommer att gå som planerat. Fram till den 25 flöt allt på fint, men tyvärr så sker det oväntade just när man minst anar. Självklart har vi backups så att alla pengar (och data) som skapats/genererats fram till den 25 december finns kvar. Idag (27e) betalades även affiliate löner ut trotts att sajten fortfarande inte kan besökas.
Det tog oss ett dygn att få upp själva nätverket igen, nu väntar vi bara på att DNS servrarna skall uppdateras och detta kan ju ta allt från någon timma till två dagar (och är helt ur våra händer) ... än så länge har nätverket varit Offline i två dagar om man räknar med idag. Framöver kommer vi naturligtvis att vara mer förberedda så att detta problem undviks, jag bör även påpeka att allt detta handlar om ett Server fel och har inte något att göra med att nätverket skulle vara ostabilt. Visst blir det ett bakslag och en fin läxa vi får ta, men det oroar oss inte. Vi kommer att fortsätta att driva ett snabbt växande och stabilt nätverk som är användarvänligt och omtyckt av många. God fortsättning! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu rullar det igen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
all denna diskussion fick mig känna lusten att regga sig... vem vill ha min cookie?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|