Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Posten ersättning vid borttappat..

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-31, 18:38 #11
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Och vad säger kunden när födelsedagspresenten kommer en vecka sent?
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-31, 20:18 #12
Svante Svante är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 22
Svante Svante är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 22
Det känns fel att de bara skulle ersätta inköpsvärdet. Varan har ju lotsats ända fram till avtalad försäljning mot konsument, och därigenom har den fått ett avsevärt förädlingsvärde också. Det är detta mervärde som ska betala alla kostnader handlaren har haft för lager och annan logistik, kapitalkostnader, lönekostnader, marknadsföring mm. Om sedan Posten schabblar bort paketet på "the last mile" mot konsument så drabbas ju dessutom handlaren av en goodwillförlust gentemot konsumenten.

Posten borde tänka framåt om hur ehandeln B2C kan tänkas utvecklas. Låter man måhända snålheten bedra visheten när man har detta förhållningssätt mot sina kunder..?
Svante är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-31, 21:22 #13
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Ska ringa chefen för reklamationsavdelningen på måndag, killen jag snackade med verkade inte ha så bra koll på nått..
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-03, 12:53 #14
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Posten har alltså noll koll! I deras egna villkor för tjänsten står det alltså att "Ersätt-
ningen beräknas på det styrkta marknadsvärdet." Nu jävlar..
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-03, 13:45 #15
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Vilken dåre, killen som har hand om reklamationen hävdar att marknadsvärdet utgör "vår" marknad som säljare, alltså att vårt inköpspris utgör marknadsvärdet. Marknadsvärdet måste väl alltid avse värdet på den öppna marknaden, dvs. till slutkund och konsument??
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017