Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

EU-valet!

Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import.
Nya Moderaterna 24 17.27%
Socialdemokratiska Arbetarepartiet 7 5.04%
Centerpartiet 4 2.88%
Folkpartiet Liberalerna 4 2.88%
Kristdemokraterna 2 1.44%
Vänsterpartiet 2 1.44%
Miljöpartiet de Gröna 3 2.16%
Junilistan 2 1.44%
Sverigedemokraterna 7 5.04%
Piratpartiet 84 60.43%
Antal röster: 139. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-11, 16:50 #31
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Originally posted by ztream@May 11 2009, 16:22
Ja och jag tycker alla borde arbeta mer för att ge mig länkkraft och putsa mina skor.
Jag fattar inte varför det går så dåligt med det...
Demokrati handlar om att rösta för sig själv. Det är egoism i ett nötskal, de som tror annat lever i en fantasivärld.
Du anser att demokrati och egoism går hand i hand? Det är en extremt cynisk inställning skulle jag vilja påstå. Tror du inte att människor är kapabla att göra något gott av valfrihet så kan du ju lika gärna gå ut och skjuta ihjäl alla du ser.
Oläst 2009-05-11, 16:51 #32
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@May 11 2009, 15:54
Citat:
Originally posted by -crazzy@May 10 2009, 22:34
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
För 50 år sedan ville ungdomsgenerationen förbättra samhället, den drivkraften saknas hos alltför många idag.
Det var bland det dummaste jag läst
Vi vill förbättra samhället, just därför är vi med i det enda partiet som vill det.
Just därför jobbar vi och sliter för att piratpartiet ska komma in i EU-parlamentet
och förändra dem kassa lagar som spottas ut därifrån. Kallar du inte det
drivkraft?

Det är inte helt lyckat med det blockskapande som sker per världsdel men jag tror och hoppas att det är ett steg på vägen mot en enad värld och det är något vi alla bör stå upp för.

http://www.youtube.com/watch?v=lz6o4Y_3N2U
http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_nya_v%C3%...A4rldsordningen
http://www.youtube.com/watch?v=Q5GkbZtDE5I
Lite konspiratorisk....
Konspiratorisk, du? Jag blir chockad =)
Oläst 2009-05-11, 18:21 #33
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Jag tycker det är väldigt konstigt att moderaterna inte gör något för att förbjuda dvd regioner. Fri marknad?
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 18:47 #34
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

@tartareandesire:
Jag kämpar för dem frågor som är viktiga för mej, om åldringsvården är viktig för dej så rösta något parti som vill förbättra den. Det är ditt sätt att förbättra sverige. Mitt sätt är att jobba för att vi ska få ha en personlig integritet, minskat övervakande, legaliserad fildelning, mm.

Fildelning borde enligt mej användas som en preview på något man funderar på att köpa och som ett alternativ för dem som inte har råd att betala för sej. Man skall inte hamna utanför kulturen bara för att man har taskig ekonomi.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 18:51 #35
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Originally posted by tartareandesire@May 11 2009, 16:50
Du anser att demokrati och egoism går hand i hand? Det är en extremt cynisk inställning skulle jag vilja påstå. Tror du inte att människor är kapabla att göra något gott av valfrihet så kan du ju lika gärna gå ut och skjuta ihjäl alla du ser.
Ja, men rösta du för pensionärerna då. De röstar garanterat för dig. Kanske har du och din farmor en pakt? Du röstar för kortare köer på apoteket och hon röstar för att FRA ska avlyssna din e-post. Alla vinner.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 21:08 #36
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Att lägga sin röst på ett enfrågeparti i ett så viktigt val som detta är i vilket fall helt uteslutet oavsett om jag håller med dem eller ej. Det finns, hur otroligt det än kan verka stundtals, väldigt mycket viktigare frågor i EU än fildelning...
Tur att PP även sysslar med integritet, mjukvarupatentfrågor, grundläggande demokratifrågor mm också då...
Men det är inte alla som tycker detta är så viktigt, det är ju helt klart.
Jo, jag har också läst PP:s hemsida. Det är rent dravel. Vi pratar om en storm i ett vattenglas om man jämför med riktiga frågor såsom social välfärd, sjukvård, miljöfrågor, arbetsmarknadsfrågor m.m.

PP vill värna integriteten säger de... Hur den nu värnas genom att kränka andra människors rätt till det de skapat är i mina ögon helt obegripligt.

Dock finns det en poäng i det hela och det är det enda jag kan hålla med PP om och det är de uppenbara riskerna för den personliga integriteten till följd av den situation som råder i samhället, men allmer övervakning och strängare lagar. Att jag sedan ser att flera av dessa lagar är direkt framprovocerade av bristande respekt för andra, ja, som man bäddar får man ligga och PP:s företrädare har bäddat för hårdare tag.

Genom att högre och högre skrika att "vi tar vad vi vill och det är rätt för vi kan göra det" lär bara skapa ännu större motsättningar.

Det är vad jag tror...
Oläst 2009-05-11, 21:10 #37
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Ja, men rösta du för pensionärerna då. De röstar garanterat för dig. Kanske har du och din farmor en pakt? Du röstar för kortare köer på apoteket och hon röstar för att FRA ska avlyssna din e-post. Alla vinner.
Så du tycker inte att vi skall värna de äldre i samhället? Du tror att det är samma sak som att rösta för FRA??? Wow. Intressant. Att jag inte förstått den kopplingen innan gör att jag blir stum av förundran över den klarsynthet du visar prov på.
Oläst 2009-05-11, 21:13 #38
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Originally posted by crazzy@May 11 2009, 18:47
@tartareandesire:
Fildelning borde enligt mej användas som en preview på något man funderar på att köpa och som ett alternativ för dem som inte har råd att betala för sej. Man skall inte hamna utanför kulturen bara för att man har taskig ekonomi.
Låter vackert, men analogt så skall inte jag behöva åka runt i min gamla bil för att jag inte har råd med en ny, jag skall inte heller behöva bo på turisthotell när jag reser, jag har ju inte råd med att bo femstjärnigt... Inte heller skall jag behöva åka turistklass på flyget - självklart skall jag ges plats precis där jag vill. Det är ju trots allt inte mitt fel att jag inte har råd. Eller något.
Oläst 2009-05-11, 21:33 #39
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy
@tartareandesire:
Låter vackert, men analogt så skall inte jag behöva åka runt i min gamla bil för att jag inte har råd med en ny, jag skall inte heller behöva bo på turisthotell när jag reser, jag har ju inte råd med att bo femstjärnigt... Inte heller skall jag behöva åka turistklass på flyget - självklart skall jag ges plats precis där jag vill. Det är ju trots allt inte mitt fel att jag inte har råd. Eller något.
Låt oss säga att man enbart behöver producera upp en bil, en gång, för att sedan kunna kopiera denna bil (precis som du kan kopiera en mp3-fil av en kompis) till miljontals personer över hela världen - alla hade helt enkelt åkt runt i en Ferrari, typ.... Hade man gjort det då?
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 22:10 #40
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
*SUCK* 71.01% här tycker att piratkopiering är det viktigaste EU bör syssla med?

Det vill säga att man skiter fullständigt i fri rörlighet för varor, tjänster m.m inom EU, gränsöverskridande brottsbekämpning, att vissa länder skitar ned inom EU, t.ex. Östersjön.

Detta är alltså SKITSAMMA bara om man får tanka senaste filmerna, spelen "olagligt" från torrent utan risken att åka dit och helt gratis?

Och det här med personliga integriteten är oerhört löjligt, seriöst. Om jag gör en amatörfilm, sparar den på min dator, blir hackad, filmen sprids via torrent. Då ska jag alltså inte ha någon laglig rätt att försöka stoppa detta och anmäla intrånget?

Antar att detta också gäller barnporr? Varför bekämpa barnporr (och därmed kränka pedofilers rätt att ta del av gratis barnporr) men icke piratkopiering eftersom det är ju en mänsklig rättighet att se gratis film?

Ni har fan idioter, seriöst. Det som saknas är lagliga alternativ, inte piratkopierande jönsar i EU!
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017