|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Fortsatt ang HDMI så är det ju dessutom så att, som någon väl var inne på, att det är ju inte säkert att bildkällan kan ta emot ljudsignalen via HDMI, jag har testat min HP (business) laptop mot en Sony 40" LCD, och där gick det inte.
Men har man HDMI rakt igenom tycker jag absolut att det kan underlätta med en receiver, den digitala signalen försämras ju inte på samma sätt.
Apropå kablar, självklart spelar det viss roll, men det spelar inte mer roll än något annat, har du en halvokej receiver, en halvokej källa (som ju Wii t.ex. är) och en halvokej projektor, känns det onödigt att köpa kablar som kostar som en enklare projektor. För analoga signaler har ju däremot kabellängden väldigt stor betydelse, så en lång kabel för analog bildöverföring går bort, då bör man satsa på någon typ av CAT5 converter i båda ändarna, eller helt enkelt tänka över placering av övrig utrustning.
Sen var någon inne på vad dom olika anslutningarna klarar, komponent klarar ju 1080, men å andra sidan är ju det vida överlägset vad Wii levererar, så det är ju av akademisk betydelse.
|