FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Snabb fråga, litar på expertisen här inne.
Vilket ger bäst bildkvalite av S-Video och Video? Kan bara använda de två, kolla bilden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
I så fall s-video.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det någon större skillnad? Märkbart?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske dags att uppgradera till HD? ;-)
Ska prova att köpa en lång S-Video kabel och testa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För er som inte vet så är S-video samma typ av kabel och samma kvalitet som scart fast utan ljud.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Följdfråga:
Enda output på min förstärkare är Video eller S-Video. Som jag fattat det är så är Coaxial eller Component Video bättre? Varför finns ingångar för Coaxial och Component när det bara finns de två andra utgångarna? Hur hade ni kopplat maskineriet? Har ingen HD-tv- Väntar tills renoveringen av källaren är färdig, vilket kommer ta minst ett halvår till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Såg nu själv på bilden att det finns Component Monitor Out.
Projektorn har nån Computer/Component Video. Använda det istället? Finns det sladdar med två så olika ändar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du tänkt att köra S-video så glöm inte att köpa en lika lång audiokabel.
Jag hade nog satsat på att köra VGA till Komponent i ditt fall. Dock kanske det blir en något dyrare lösning än s-video. men jag tror bildkvaliteten blir mycket bättre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kom på en grej, det är lite bökigt att köra vga till komponent eftersom man måste omvandla en dgital signal till analog, man behöver altså en konverter som kostar ganska mycket. så s-video kanske nästan är det bästa i ditt fall ändå.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|