FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du ska köra Wii och du nu har component in på projektorn hade jag köpt en komponentkabel till wii som du kör in i din förstärkare på component in (vilken som av dom två) och sen monitor out kör du en till komponentkabel till projektorn.
Alternativt kan du ju köra komponent direkt till projektorn men sladdarna till wii brukar inte vara så långa... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Några har sagt att man inte ska använda förstärkarens ingångar. Men det betyder ju isåfall att det blir ett himla skiftande med sladdar?
Så här är det i dag: Förstärkaren tar in alla enheter och skickar ut videosignal till projektorn. I förstärkaren är ikopplat: DVD/VHS MD CD Wii Popcorn Hour PS2 (används sällan, kopplas in på AV3 på fronten på förstärkaren) Eftersom det idag är en massa kablar (högtalare och sladden till projektorn) dragna i en list på väggen så bör det vara märkbar/avsevärd förbättring på bilden om man byter. Min pojkvän slår nog ihjäl mig om han ska ta bort listen och dra om kablarna en gång till. ;-) Dyra kablar eller nya enheter är det inte tal om att köpa innan vår renovering av källaren på huset är färdigt. Beräknat klart om ett halvår, realistiskt sett kanske klart till jul. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Glömde säga:
Alla prylar står tillsammans med förstärkaren under projektorduken. Projektorn står på andra sidan rummet. Så den enda långa sladden skulle vara den till projektorn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Orkar inte läsa alla inlägg... lite trött i dag
![]() Men VGA klarar ju iofs 720P om du skall köra ut från något som stödjer detta. Så rangordningen är på din proj VGA bäst sedan S-video osv. S-video är annars den bättre ingången men är lite marig då bra kablar av längre karaktär ibland inte ger bild alls?!?!?! medans en piss-kabel a´la stormarknaden ger bild! Så tyvärr långa avstånd piss-kabel när det gäller s-video Skickar gärna förklaring till de som vill och orkar tjaffsa om kablar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
"Killen"
skicka ett PM så skall jag hjälpa dig om du vill... Är insnöad i branschen. Mvh Mathias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vaddå... ska du titta på film från datorn!?
Nerladdad film kanske? Tänk då på att filmen från början är grynig som attan och att i ett sånt läge välja ett dyrare videoformat förändrar ju inte din situation... Så att säga. Den dåliga bilden är redan dålig från början. Eller, var det inte filmer du skulle titta på!? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Nej, jag laddar inte hem film. Men ifall du undrar så finns det lagliga filmer att titta på. Popcorn Hour fungerar utmärkt för att spela media från datorn. Såväl film, musik och bilder. Den huvudsakliga frågan handlar om huruvida det är lönt att byta kablaget eller inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Ang HDMI, så behöver man oftast ändra ljudkälla i kontrollpanelen . (eller motsvarande beroende på OS)
HDMI interfacet bör ha identifieras som en egen enhet i datorn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sen angående nerladdade filmer så beror det på VAD man laddar ner, laddar du ner en retail dvd kopia så ær inte bilden sæmre på den, æn vad den ær om du køper den i butik. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|