| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Sedan bör man så klart alltid ha ett namn som är lätt att komma ihåg och lätt att stava.Onlinepizza som du tog upp är ett bra exempel på att domännamnet också kan vara en begränsning nu när de får hård konkurrens från t.ex. hungrig.se. Men jag menar ändå att där spelar heller inte domännamnet någon större roll. Det är ett långt och inte särskilt unikt namn. De kunde lika gärna ha haft namn som mat.nu, hungrig.se, snabbmat.nu, mathem.se etc. och lyckats precis lika bra. Det var snarare så att de började vid rätt tillfälle, lärde sig branschen inifrån och var kompetenta personer som gjorde att de lyckades så bra. Ju mindre värde det finns bakom tjänsten eller produkten desto större roll spelar domännamnet. I vissa branscher är det ju näst intill omöjligt att komma med något nytt eller unikt och då sticker man ut desto mer med rätt domännamn. I det läget håller jag helt med dig ![]() Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2018-12-05 klockan 16:04 |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Administratör
|
Citat:
Citat:
Köpte tidigt upp pizza.nu som var deras topofmind domän.
__________________
Snickare - Copenhagen - Stockholm - Shoppasmart - EOOB - flig.ht/s - Stockholm - Nöje - Direct Flights - PopularHotels.com - TOBUY Sverige - Pengar.se. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Men är det inte ett argument för att domännamnet inte spelade så stor roll?
De tragglade rätt länge på lokal nivå med bara ett fåtal pizzerior och det fanns länge gott om tid för någon annan aktör att vinna mark. Det var också flera som försökte men ingen annan hittade en modell som fungerade bra för pizzeriorna vilket i slutändan var det som gjorde skillnaden.Ska man försöka slå sig in i branschen idag så vill man nog ändå gärna ha ditt domännamn - om man har råd vill säga
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2018-12-05 klockan 16:46 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Administratör
|
Citat:
![]() Vi har tömt ut detta nu, min poäng är. Har du 25 000 av ditt startkapitalet till marknadsföringsbudget. Köp ett bra domännamn för 24 500. För resten köper du tejp, en spritpenna och ett A1 pappersark. Skriv ditt budskap och din lätta kvalitetsdomänadress på pappret och klistra pappret på magen. Ge dig sedan ut på stan och sprid vad du erbjuder. Är det bra grejer och du har en bra tjänst borde det rulla på. Rullar det inte på, ta anställning på nåt av Vincents exempel på tjänsteföretag. Det och att läsa Jesper Ribackas inlägg i denna tråd är mina tips! Dax för julbord!
__________________
Snickare - Copenhagen - Stockholm - Shoppasmart - EOOB - flig.ht/s - Stockholm - Nöje - Direct Flights - PopularHotels.com - TOBUY Sverige - Pengar.se. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|