FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Men du har rätt, vi snackar inte om samma sak, vet även din inställning till domännamn. Men man måste ju ändå leva i verkligheten. Titta på Ribackas omsättning och vinst här. Titta på dom företag som sprang iväg och fick igång det. Domännamnet är ett enkelt sätt att visa att man menar allvar. Ofta första kontakten med kunden. Det går inte att blunda för att det är viktigt som bara den. Citat:
![]() Sedan det du skriver om att inte härmas. Det är ju bullshit, det är ju vägen till framgång. Härma dom det går bra för! Fundera på hur dom tänker, varför funkar det för dom och inte för mej. Kan jag kanske härma två bra siter och ta det bästa från båda och kombinera. Det är ju precis det som är nyckeln till framgång Kan du visa upp Vincent vart du ha lärt dig att domännamn är sekundärt. Du har ju en enskild firma så jag kan ju inte säga så mycket om dina framgångar. Vad bygger du denna erfarenhet på som gör att dom inte skall lyssna på Ribacka, Macce eller mej. Och som sagt jag talar inte om tjänsteföretag som dina exempel. Jag talar om webbtjänster.
__________________
Snickare - Copenhagen - Stockholm - Shoppasmart - EOOB - flig.ht/s - Stockholm - Nöje - Direct Flights - PopularHotels.com - TOBUY Sverige - Pengar.se. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() Onlinepizza som du tog upp är ett bra exempel på att domännamnet också kan vara en begränsning nu när de får hård konkurrens från t.ex. hungrig.se. Men jag menar ändå att där spelar heller inte domännamnet någon större roll. Det är ett långt och inte särskilt unikt namn. De kunde lika gärna ha haft namn som mat.nu, hungrig.se, snabbmat.nu, mathem.se etc. och lyckats precis lika bra. Det var snarare så att de började vid rätt tillfälle, lärde sig branschen inifrån och var kompetenta personer som gjorde att de lyckades så bra. Ju mindre värde det finns bakom tjänsten eller produkten desto större roll spelar domännamnet. I vissa branscher är det ju näst intill omöjligt att komma med något nytt eller unikt och då sticker man ut desto mer med rätt domännamn. I det läget håller jag helt med dig ![]() Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2018-12-05 klockan 15:04 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Köpte tidigt upp pizza.nu som var deras topofmind domän.
__________________
Snickare - Copenhagen - Stockholm - Shoppasmart - EOOB - flig.ht/s - Stockholm - Nöje - Direct Flights - PopularHotels.com - TOBUY Sverige - Pengar.se. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men är det inte ett argument för att domännamnet inte spelade så stor roll?
![]() Ska man försöka slå sig in i branschen idag så vill man nog ändå gärna ha ditt domännamn - om man har råd vill säga ![]()
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2018-12-05 klockan 15:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() Vi har tömt ut detta nu, min poäng är. Har du 25 000 av ditt startkapitalet till marknadsföringsbudget. Köp ett bra domännamn för 24 500. För resten köper du tejp, en spritpenna och ett A1 pappersark. Skriv ditt budskap och din lätta kvalitetsdomänadress på pappret och klistra pappret på magen. Ge dig sedan ut på stan och sprid vad du erbjuder. Är det bra grejer och du har en bra tjänst borde det rulla på. Rullar det inte på, ta anställning på nåt av Vincents exempel på tjänsteföretag. Det och att läsa Jesper Ribackas inlägg i denna tråd är mina tips! Dax för julbord!
__________________
Snickare - Copenhagen - Stockholm - Shoppasmart - EOOB - flig.ht/s - Stockholm - Nöje - Direct Flights - PopularHotels.com - TOBUY Sverige - Pengar.se. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|