FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Fast det handlar ju inte om att bankerna inte har råd. De vill bara öka sina marginaler.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
En av de bankerna som är sämst på kontanthanteringen är Swedbank som gjorde ett resultat på nästan 16 miljarder kronor förra året. En av de bättre bankerna är Handelsbanken, som för övrigt har fått ta en stor del av kostnaden tillsammans med företagen för hanteringen av de gamla sedlarna. Handelsbanken gjorde förra året ett resultat på strax över 16 miljarder kronor. Så det går tydligen att driva en bank som hanterar sina kunders kontanter med vinst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fortfarande inga argument för?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Jag älskar kontanter och bra banker utomlands där dom tycker helt normalt hantera flera miljoner i kontakter till kunder är bra banker.
Även fördel i många länder betala med kontanter, fördel även dricksa 10-20€ än vänta på någon som ska komma med maskin för ta betalt med kort. Men om man pratar Sverige ser jag ingen mening med det hur det ser ut, hade behövs bankkontor i varje hörn då med riktiga öppettider. Men dagens boskapklass hade inte velat betala flera tusen mer om året till bankerna för den service. Stora problem i Sverige är även ATM bara tillåter uttag i fika pengar typ 2000-5000. Medan utomlands går det ta ut 1000€ per utag i ATM och du kan göra 10 uttag efter varandra utan problem. Dock bör det finnas en policy l Sverige om kortsystem eller bank strular ska du få det gratis och inte du som kund behöva göra mer om butik inte lyckas få igenom kortköp om det inte beror på kund. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Jag skulle, ifall jag var i en juridisk gråzon, hursomhelst i de flesta fall föredra att betala digitalt. Men jag avskyr gråzoner, så jag slipper fundera på det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||