Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur organisera när icke-tekniska folk är involverade?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-05-24, 18:46 #1
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Suck. Veckors av planering och idag får jag ett mail som kan sammanfattas med; va jobbigt de blir, skapade ett excel-ark som jag delade via Google Docs istället, hoppas de blir bra.

Vad gör man egentligen, ger snart upp.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Slack är enkelt även för den som inte är tekniskt lagd, finns en rad smidiga plugin så du kan skapa dina egna status-kanaler och dylikt. Det går också lätt att integrera med projekthanteringsverktyg som exempelvis JIRA. Informera bara personerna om hur ni väljer att använda det så bör det inte vara några större bekymmer oavsett bakgrund.
Har själv använt Slack för ett flertalet OSS-projekt och jobb, tycker de fungerar toppen. De finns dock en fundamental kunskapslucka i gruppen som gör att de skulle bli helt omöjligt att byta ut WhatsApp som används idag. De finns inget intresse att styra upp då de "typ fungerar" som de är nu.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Känns mer som kommunikationsproblem än något annat och din inställning att de inte ens klarar av att trycka på en knapp är kanske en indikation på att det är annat som ställer till bekymmer Om det ändå verkligen är så illa så är det kanske inte så mycket annat att göra än att avbryta samarbetet.
Förstår vad du menar. Känner själv att den pedagogiska delen från min sida inte riktigt är problemet då jag (i de här fallet) aldrig blir uppmärksammad om vad problemet är. Tog två veckor efter inbjudan skickade ut innan jag tog kontakt och kollade hur de gick (långa mail ignoreras, så frågade kort å uppriktigt om han hade fått mailet). Fick svaret att något gick fel var på frågan om han kunde förklara vad som hänt inte svarade.

Man får en chans, sedan försvinner meddelandet i cyberrymden. Blir lätt så här enligt egen erfarenhet när man jobbar med folk som aldrig jobbat med datorer innan.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-05-25, 12:57 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Nerix Visa inlägg
Man får en chans, sedan försvinner meddelandet i cyberrymden. Blir lätt så här enligt egen erfarenhet när man jobbar med folk som aldrig jobbat med datorer innan.
Om det är så att de aldrig jobbat med datorer innan så måste man nog nästan finnas på plats för att det ska fungera, åtminstone under en period i början.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017