FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon som kör Wordpress med Woocommerce på City Network och fått det att funka tillfredställande?
Jag har under en tid jobbat ganska hårt med en webshop, försökt optimera det mesta och hade riktigt bra optimerings-värden i både Pingdom och GT-metrix över 90% på allt. Men sidan presterade otroligt dåligt och det var extrem spridning på laddtiderna, allt från 4-20+ sekunder för samma sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag testade men fick det inte att lira, hade ett gammalt konto där som jag har förnyat i lång tid bara för att jag inte orkade flytta domänerna och en och en annan blogg. Men flyttade allting till digital ocean ganska nyligen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Min gissning är att man har problem med det centrala disklagringssystemet, likt det problem som Binero hade.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Är inget nytt gällande CN tyvärr. Har varit så i flertalet år, enligt min egen erfarenhet. När man väl tar upp det att det pågått under en lång tid så får man till svar i stil med "Vi arbetar hela tiden med att förbättra bla bla bla". Men aldrig händer det något som man som kund märker av. Iaf denna problematik som tråden handlar om.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Fråga till er som är kunder: Varför? Vad är det som är bra? Det lustiga är att på deras "Varför" sida så lovar dom ingenting om stabilitet eller säkerhet. Det säger ju något! Men klart, deras support var alltid vänliga. ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag klagar inte! Tycker City har en riktigt bra kontrollpanel för dns ändring. Sedan att de stödjer dyndns är bara +++++ i mina ögon och det fungerar riktigt bra.
Deras e-posttjänst är ungefär som en nyduschad kvinna... Perfect! ![]() Supporten är det enda som jag inte tycker de riktigt har greppat än, där gäller det verkligen att får rätt person annars är det flera håravdragningar som gäller. Ibland blir det som en triss, det händer.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Oavsett om det är en simpel generell fråga/problem, eller komplicerad fråga/problem och man väljer att ringa istället för att maila - får man till svar i liknande stil "Jag förstår problemet, maila på [email protected] så ska vi ta en titt på det." Hänvisar alltid till mail. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Loggade in på WN idag för att jag har samma problem med låååånga svarstider på CN. Kör dock inte med Woocommerce.
Ska nog starta en ny tråd om detta ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jepp, seg som sirap var det. Nedgraderade mitt konto till epost-konto från webbkonto i december och det blev en del kajko med mina domäner och tillhörande epost. Mailade och pratade med support ett par gånger. Nu har det gott över 2 veckor!!! och fortfarande inget svar från deras support som lovade rätta till mitt konot som de själva sade "ojsan, ditt konto ser knasigt ut"... mailade idag igen supporten, får se när de vaknar
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
En gång i tiden var CN riktigt bra. Numera är det dock bara segt om det ens fungerar. Vissa tider på dygnet är det i princip omöjligt att få nåt laddat på under en halvminut. Som det sagts; de lovar och lovar men ingen förändring i sikte tror jag. Problemet har pågått alldeles för länge nu för att detta ska vara tillfälligt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|