FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag tar ut mitt kapital som jag satsat. Och den nya ägaren sätter in sitt eget kapital. Detta är som jag skrivt innan fullt möjligt. Jag har ingen lust med att redovisa detta mer här och just nu. Utan detta är en diskussion jag och en ny ägare kommer att ha senare. Jag har informerat på ett korrekt sätt. Ingen affär kommer genomföras innan jag och den nya ägaren diskuterat igenom affären och är överens. Jag har inte undanhållt någon viktig information. Ingen här inkl. du behöver vara orolig för att information undanhålls. Jag vill be dig att inte fortsätta denna diskussion om du inte är intresserad. Vilket jag inte tror att du är. Med tanke på de frågor du ställer. Du hänger upp dig på kapitalet som finns i bolaget idag. Istället för de frågor som faktiskt är viktiga, för en potentiell ny ägare. Jag har förklarat för dig hur jag tänker. Jag försäkrar dig om att detta kommer att gå rätt till, och att jag inte undanhåller någon information. Ändå fortsätter du att kalla mig oärlig. Jag vill att du slutar nu, speciellt om du vill fortsätta hålla en dålig "ton" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Som objektiv läsare skulle jag säga att han haft långt ifrån en dålig ton. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag förstår att han bara vill reda ut begreppen. Det gör jag gärna. Men jag är inte intresserad av att svara någon som håller en dålig ton. Det finns ingen anledning att kalla mig oärlig, tveksam eller oseriös. Man kan skriva frågeställningar utan att redan från början komma med påståenden och slutsatser. Tycker du att det är att hålla "god ton" när man skriver ord som oärlig, tveksam och oseriös? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men sammanfattningsvis så vill du alltså ha 45tkr för ett AB, ett tiotal domäner, kontakt med huvudleverantör och en webshop som aldrig varit i bruk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag försöker bara lägga fram det, och förklara att en köpare har alternativ när det kommer till aktiekapitalet. Ett aktiekapital måste man alltid satsa när det handlar om aktiebolag. Det hoppas jag en ev. köpare är fullt med på. Och jag hoppas det är väldigt klart att jag inte säljer bolaget med inkråmet inkl. 50tkr för summan 45tkr. Utan jag har värderat bolaget med inkråmet till 45tkr, som jag tycker är ett rimligt pris. Vill köparen att jag lämnar 50tkr i bolaget är detta såklart en lösning som fungerar för mig. Men då pratar vi ett pris runt 95tkr. Men det blir väl inte heller rättvist och säga att det "kostar" köparen 95tkr? Utan 50tkr behåller köparen som kapital i bolaget. Därför har jag angett priset 45tkr, för det är vad det faktiskt kostar köparen. Jag ska också nämna att om köparen vill fortsätta på en affärsidé som liknar den jag har/hade. Behövs betydligt mer pengar än 50tkr för att få runt butiken. Om köparen har dessa pengar tror jag inte aktiekapitalet är den väsentliga frågan. Därför skrev jag också innan att Conny skulle sluta att haka upp sig på aktiekapitalet och kanske hitta någon faktiskt intressant fråga att ställa. Om han hade varit seriöst intresserad. Senast redigerad av Sandström den 2015-09-13 klockan 12:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det är väldigt lätt för folk som besöker forumet att uppfatta att det faktiskt är så. Därför tycker jag detta är långt ifrån acceptabelt. Därför vill jag att han slutar skriva, eller håller en bättre "ton" i sitt skrivande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
En startklar webbutik. Som är unik i design, och modern i kod. Namnen med koppling till verktyg. T.ex. "svenska verktyg" Detta är bl.a. domännamn, precis som du skriver. Avslutningsvis vill jag säga att jag tycker detta är ett fullt rimligt pris. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|