Med risk för att bli påhoppad. Men det finns en utbredd missuppfattning i Sverige att all epost som är oönskad är spam. Såklart "tycker" alla vi att ett mejl är spam när vi inte har velat ha informationen, om det råder ingen tvekan. "Spamskyddet" är en regel som gäller privatpersoner och enskilda företag, alla andra bolagsformer får helt enkelt acceptera spam (
http://www.konsumentverket.se/Vart-a...l-reklam/Spam/). Mycket reklam som man får oönskat blir iaf inte jag arg över, jag får reseerbjudanden, erbjudanden om tvapparater med mera. Inte alltid jag kan åka iväg på en resa eller köpa en tv men jag brukar kolla reklamen och jag blir ALDRIG arg.
Jag undrar lite över dom personer som reagerar väldigt starkt på spam och blir arga på det företag som skickar ut information (spam). Blir dom lika arga över reklamavbrotten på tv4? eller all reklam i tunnelbanan jag inte bad om? eller reklamen i tidningen Metro som jag heller inte har beställt? Reklamen på SF är väldigt obeställd och dessutom har jag betalat BARA för filmen! Usch, måste vara jobbigt att vara så arg hela tiden.
Om inte epostutskick eller all marknadsföring för den delen vore lönsam skulle den inte finnas helt enkelt. Sen tycker jag att man kan göra som Kristan och be att bli borttagen, dock på ett väluppfostrat och trevligt sätt. Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
God Maj!