FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag måste ändå tillstå att jag faktiskt sålt tolv nya gTLD:er de senaste två månaderna och snittpriset har varit närmare 5000 spänn per domän. Det är snarare här i Sverige andrahandsmarknaden för nya gTLD:er verkar i det närmaste stendöd (fortfarande). I USA är det lite annorlunda. Inget i närheten av vad (bla) kineserna köper .COM för, men det ger mat på bordet. Domänerna jag nämnde i tråden du citerade skall med största sannolikhet droppas. Jag hade inte riktigt koll på marknaden för ett knappt år sedan ![]()
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2015-03-04 klockan 20:55 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Värsta exemplet är att jag 2012 bjöd jag X SEK för en viss .com domän och fick nej. Förra året köpte jag den för 1 sjättedel. Jag tycker det säger allt. Det är bara ett bland många exempel då jag som många vet jobbar mer eller mindre heltid med att köpa domäner.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |
|
|