![]() |
Värde på .nu avsevärt lägre?
Hoj!
Har börjar kika på att köpa och förvalta domäner, och bruket gå igenom domäner som inte förnyats/droppade domäner. Titt som tätt dyker det upp .nu domäner med "vanliga" svenska ord som finns reggade på .se/.com/.org etc, men just .nu-domänen är ledig. Hur kommer det sig? Är .nu-domäner helt enkelt oattraktiva om det inte är superpremium som typ tv.nu? Eller är det värt att slå till? Tankar? |
Tycker även det finns mängder med riktigt bra .net lediga nu för tiden!?
|
Hej,
Både .NET och .NU (plus .INFO, .BIZ och .PRO) har rasat i andrahandspris sedan de nya domänerna introducerades. .COM och .SE förblir starka. |
Om man delar in .nu-domäner i följande grupper:
-premium -bra -mindre bra ...så anser jag att premium har behållit sitt värde, bra har ökat i värde och mindre bra har rasat i värde. Nu ser jag bara till hur mina försäljningar har sett ut på sistone. Jag knäppte exempelvis iväg en beskedlig .nu för 500€ häromdagen. |
Citat:
|
Personligen värderar jag en .NU mot .SE, med formeln att "ta bort en nolla" från motsvarande .SE, om du med attraktiv, avsåg värde i pengar.
t.ex. soffa.se = 100000 soffa.nu = 10000 |
Citat:
De "dåliga" domänerna har ungefär noll träffar och noll förfrågningar, så var det inte förut. Däremot så verkar domäninvesterarna bli fler och mer köpvilliga, detta som på beställning efter att de nya tld:erna börjat komma. Jag kan även kungöra att många förfrågningar från Holland har börjat trilla in, även detta efter att nya tld:er har kommit. .nu är väl den 4:e bästa i Holland, eller kan det va den 5:e? |
Budade du just 10 papp för min soffa.nu?
Sweet! Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson